Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران گفت که تمامی متحدات و شرکا «نگرانی عمیق و فزاینده‌ای درباره سرعت و جهت پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران» دارند.

وی که در جمع خبرنگاران و پس از پایان سفر به اروپا و منطقه غرب آسیا صحبت می‌کرد گفت که بی صبری درباره عدم برگزاری گفت‌وگوها (برای احیای برجام) در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالی ادامه داد: «در این نقطه، یافتن توضیح منطقی برای علت طولانی شدن (بازگشت ایران به مذاکرات) دشوار است».

نماینده آمریکا در امور ایران اضافه کرد: «پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد و ما همچنان به پیگیری دیپلماسی حتی در صورتی که پیگیری دیگر گام‌ها ضروری شود، ادامه خواهیم داد».

این مقام آمریکایی البته اضافه کرد این موضوع بدان معنا نیست که پنجره احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای همیشه باز خواهد بود.

وی در ادامه گفت: «ما در این باره که اگر ایران به گفت‌وگوهای وین بازنگردد، زیاد فکر کرده‌ایم. ما ایده‌هایی داریم و درباره آنها با شرکا در خصوص اینکه چه کارهایی درصورت از سرگرفته نشدن گفت‌وگوها باید انجام شود، گفت‌وگو کرده‌ایم».

رابرت مالی اضافه کرد: «از دیدگاه دولت، برجام پایان تعامل دیپلماتیک نبوده، این آغاز مسیری برای تعامل دیپلماتیک جامع‌تر است».

نماینده آمریکا در امور ایران اضافه کرد: «برجام باید سکویی برای کمک به بازگشایی در برای مذاکرات بیشتری، دیپلماسی بیشتر برای حل اختلافات با ایران باشد».

وی بار دیگر از ارائه هرگونه جدول زمانی در این باره که پنجره احیای برجام تا چه زمانی باز خواهد ماند، خودداری کرده و گفت که نمی‌تواند گمانه‌زنی کند چه موقعی، زمان آن فرا می‌رسد که مزایای احیای برجام قابل بازیابی نخواهد بود.

مالی درباره نشست روز چهارشنبه «باقری کنی» با «انریکه مورا» گفت: «این نشست جایگزینی برای گفت‌وگوها در وین نیست».

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برجام مذاکرات برجام رابرت مالی مذاکرات برجامی در وین مذاکرات برجامی مذاکرات برجامی وین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد