Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:03:26 GMT

روسیه وابسته نظامی آلمان را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۷۴۱

روسیه وابسته نظامی آلمان را احضار کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که به وابسته نظامی سفارت آلمان در روسیه اعلام شد که اظهارات وزیر دفاع این کشور مبنی بر بازدارندگی اتمی روسیه، تنش ها در اروپا را افزایش می دهد.  

  «انه گریت کرامپ کارنباور» وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه ۲۱ ماه اکتبر در پاسخ به این پرسش که آیا ناتو در سناریوهای برای بازداشتن روسیه برای کمک به کشورهای حوزه بالتیک و دریای سیاه ازجمله از عرصه هوایی با استفاده از سلاح اتمی استفاده می کند، افزود که باید به مسکو بطور صریح فهماند که کشورهای غربی برای استفاده از این ابزار هم آماده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پاسخ مسکو به اظهارات وزیر دفاع آلمان برای بازدارندگی روسیه

 سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در پاسخ به اظهارات وزیر دفاع آلمان مبنی بر بازداشتن روسیه با استفاده از سلاح اتمی گفت که برلین باید بداند که در گذشته تلاش برای لشکرکشی به روسیه به چه قیمتی برای آلمان و اروپا تمام شد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع روسیه روز شنبه گفت: ناتو همزمان با درخواست های برای بازداشتن روسیه، بطور مستمر نیروهای بیشتری را در مناطق مجاور مرزهای با این کشور  مستقر می کند. وزیر دفاع آلمان موظف است که بداند مشابه این اقدام در گذشته چه نتیجه ای برای آلمان و اروپا داشت.  

 شایگو همچنین گفت که امنیت اروپا فقط می تواند مشترک و بدون ضربه زدن به منافع روسیه باشد.

وزیر دفاع روسیه افزود: اما ناتو برای چنین روابط بر اساس برابر و یکسان آمادگی ندارد. علاوه بر آن اجرای طرح بازدارندگی ناتو در افغانستان منجر به فاجعه ای شد که همه جهان مجبورند برای رفع پیامدهای آن تلاش کنند.   

 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که این سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود که ایده رایزنی با مسکو را دفن کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه پیشتر از تعلیق فعالیت دفتر نمایندگی اش در ناتو و همچنین فعالیت های ماموریت رابط نظامی این ائتلاف و دفتر اطلاع رسانی ناتو در مسکو خبر داد.

لاوروف گفت که کرملین و این ائتلاف غربی از مدت ها قبل از تصمیم روسیه برای قطع مناسبات دو جانبه، مبادلاتی با هم نداشتند.

وی ادامه داد: روسیه هیچگاه در بدتر شدن روابط با ناتو یا اتحادیه اروپا یا هر کشوری پیشگام نبوده است.   

لاوروف تصریح کرد که بر این باور است سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) باید گام نخست را برای بهبودی روابط با روسیه بردارد.  

روابط روسیه و ناتو پرتنش است و اخیرا ناتو ۱۰ نفر از کارکنان دفتر نماینده روسیه در این سازمان مستقر در بروکسل را اخراج کرد.  

برچسب‌ها روسیه ناتو سازمان پيمان آتلانتيک شمالی آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ناتو سازمان پيمان آتلانتيک شمالی روسیه ناتو سازمان پيمان آتلانتيک شمالی آلمان وزیر دفاع آلمان دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم