Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «آژانس دارویی اروپا» بر اساس روندی که «بازبینی مستمر» (rolling review) نام دارد، به جای اینکه در انتظارتسلیم رسمی همه اطلاعات لازم برای دارو بماند، هر مقدار داده‌ای درباره آن را که در دسترس قرار می‌گیرد، ارزیابی می‌کند.

با اینکه واکسن‌ها سلاح اصلی در برابر کووید-۱۹ هستند، قرص تجربی ضد ویروسی شرکت مرک به نام «مولنوپیراویر» ممکن است تحولی در درمان این بیماری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های منتشرشده از بررسی مولنوپیراویر نشان داده‌اند که این دارو احتمال مرگ یا بستری شدن به علت کرونا را در افرادی که در معرض بیشترین خطر دچار شدن به بیماری شدید هستند، به نصف کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

داروی خوراکی شرکت مرک احتمال بستری شدن ناشی از کرونا را نصف می‌کند

از طرف دیگر وزارت بهداشت اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد اندونزی «در حال نهایی کردن» معامله‌ای با شرکت مرک برای سفارش دادن داروی مولنوپیراویر است تا نخستین محموله این دارو پیش از پایان سال جاری به این کشور وارد شود.

بودی گوندای سادیکین، وزیر بهداشت اندونزی در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: «ما می‌خواهیم به اندازه کافی از این دارو در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم در برابر موج بعدی کرونا مقاومت کنیم» و افزود که اندونزی و شرکت مرک در حال مذاکره برای ساخت کارخانه‌ای در این کشور برای تولید ماده موثر دارویی هم هستند.

مرک همچنین قراردادهایی کشورهای همسایه اندونزی یعنی مالزی و سنگاپور و نیز کشورهای دیگر مانند بریتانیا برای تامین این داروی خوراکی ضد کرونا امضا کرده است.

کد خبر 634039 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو شرکت مرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

هدی ابوالحسنی با اشاره به مثبت شدن آزمایش اعتیاد دو جوان مصرف کننده داروی لاغری گفت: این دو جوان که هیچ سابقه مصرف مواد مخدر ندارند در هنگام استخدام با آزمایش مثبت اعتیاد روبه رو شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رهگیری تولید و توزیع غیر قانونی این داروی لاغری در یکی از عطاری‌های مرکز شهر از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان دارو‌ها و مکمل‌ها را از عطاری‌ها، فضای مجازی و باشگاه‌های ورزشی تهیه نکنند.

ابوالحسنی، با اشاره به بازرسی بیش از ۳۰۰ عطاری استان در یک سال گذشته از پلمب ۲۲ عطاری متخلف خبر داد و گفت: داشتن برچسب اصالت و سیب سلامت از الزامات اقلام دارویی و بهداشتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تنها مرکز قانونی تهیه دارو را داروخانه‌های مجاز دانست و با بیان اینکه فروشندگان عطاری مجاز به تجویز گیاهان دارویی با هدف درمان نیستند تاکید کرد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاه دارویی هستند و نه داروی گیاهی.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشف محموله دارو در زابل
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند