Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@21:13:22 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم آبان ماه

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۸۸۸

عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم آبان ماه

در این بسته خبری از اجرای طرح انضباط شهری در ساری تا اجرای ۵۰ برنامه‌ پدافند غیر عامل در بوشهر و لزوم توجه به شهر دیجیتال را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود که در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی انهار اسلامشهر

شهرداری اسلامشهر با هدف جلوگیری از هر گونه آب‌گرفتگی در سطح شهر عملیات لایروبی انهار (کانال‌های روباز و بسته) را در سطح منطقه یک انجام داد.

اجرای طرح انضباط شهری در ساری

نخستین مرحله طرح انضباط شهری ویژه اصناف باهدف تحقق حقوق شهروندان توسط شهرداری و با همکاری اماکن و نیروی انتظامی در خیابان ملأ مجدالدین اجرایی شد.

اجرای طرح طعمه گذاری و امحای حیوانات موذی در مشکین شهر

حسین میرزایی، معاون خدمات شهر شهرداری مشکین دشت گفت: طرح طعمه گذاری و امحای حیوانات موذی در راستای اجرای مطالبات شهروندان و با هدف ارتقای سلامت جامعه و پاکسازی محیط شهری در مشکین دشت اجرا شد.

اختصاص ساعت آموزشی جشنواره کتابخوانی رضوی به کارکنان شهرداری سبزوار

سیدرضا کوشکی، مدیر آموزش و پژوهش شهرداری سبزوار از حضور بیش از ۷۹۰ نفر از همکاران شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه در این دوره آموزشی خبر داد و گفت: کارکنان شرکت کننده در این جشنواره که موفق به کسب امتیازهای لازم شوند، حائز دریافت گواهی‌نامه های آموزشی عمومی به مدت ۸ ساعت در چهارچوب نظام آموزش کارکنان دولت خواهند شد.

شستشوی مستمر زیرگذر عابر پیاده کاووسیه قدس

رضا حیدری، معاون خدمات شهری شهرداری قدس گفت: یکی از مواردی که می‌تواند شهروندان را ترغیب به استفاده از زیرگذر عابر پیاده کاووسیه کند، پاکیزگی محیط این زیرگذر است که به همین منظور نیروهای خدمات شهری به صورت مستمر اقدام به پاکسازی و شست و شوی این زیرگذر می‌کنند تا رغبت شهروندان نسبت به تردد از این مسیر افزایش پیدا کند.

تهیه طرح ساماندهی خیابان هجرتی تقاطع بلوار پرستار قزوین

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به منظور جلوگیری از پارک حاشیه‌ای خودروها در خیابان هجرتی واقع در بلوار پرستار طرح ساماندهی این معبر تهیه شده است.

دف نوازی در پارک بش قارداش بجنورد

محمدرضا موفق، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: برنامه دف نوازی با مشارکت سپاه جوادالائمه، انجمن هنرمندان و شهرداری، و به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت با هدف ارتقای نشاط اجتماعی در پارک بش قارداش اجرا شد.

برنامه‌های شهرداری بوشهر در هفته پدافند غیرعامل

حسین حیدری، شهردار بندر بوشهر گفت: این شهرداری برای بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل بیش از ۵۰ برنامه اجرایی می‌کند.

شهر دیجیتال در دستور کار مدیران شهری قرار بگیرد

مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای توسعه صنعت و کارآفرینی باید به سمت شهر دیجیتال حرکت کرد تا محیط زیست سالم باقی بماند.

احیای روشنایی پارک‌های شهر بجنورد

هدایتی، رئیس اداره تأسیسات شهرداری بجنورد گفت: بازنگری، اصلاح و احیای روشنایی بوستان‌ها و پارک‌های شهر بجنورد در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 531202

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر واکسیناسیون کرونا شهرداری ها شهرداری قزوین پروژه هاي عمراني افتتاح پروژه های عمرانی پروژه شهری پروژه های شهری روشنایی شهر و امنیت شهری شهرداری بجنورد جمع آوري و پاكسازي لايروبي رودخانه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار خواهد شد و در ماههای آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این نشست که در قالب وبینار برگزار خواهد شد به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم می پردازد.

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با حضور موتونوبو ناکاگاوا شهردار نارا (از شهرهای ژاپن)، فضل‌الدین عمراف شهردار سمرقند (از شهرهای ازبکستان) و یعقوب هوشیار شهردار تبریز برپا خواهد شد.

معرفی شهر نارا، جایگاه بین المللی و نقش آن در مسیر جاده ابریشم و همچنین معرفی شهر سمرقند توسط شهردار این شهر از دیگر بخش‌های این وبینار خواهد بود.

رویداد دوجانبه «مجمع ژاپن و ایران در زمینه معماری و مسائل شهری» که در ژاپن بین فوریه و می در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بستر این تبادل فرهنگی را تشکیل داده است. در این راستا و در ادامه فعالیت‌های دیپلماسی شهری و پس از ارایه نامه رسمی شهردار تبریز به شهردار نارا، گفتگو های مابین دو شهر برای اولین بار آغاز شده و امید است گفتگوی شهرداران نتایج خوب و ملموسی را برای شهروندان طرفین داشته باشد.

این نشست به عنوان پیش زمینه‌ای برای نشست دوم که همزمان با همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در سال جاری برگزار می‌شود، خواهد بود.

از نتایج پیش بینی شده برای این نشست می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای جاده ابریشم، مفاهیم مدرن و بروز در حوزه تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها، توسعه شهری شهرهای تاریخی حول محور تاریخی، تبیین سیاست‌های جاده ابریشم در حوزه‌های تبادلات فرهنگی، گردشگری و احیا بافت‌های تاریخی و توسعه و گسترش تعاملات علمی بین شهرهای جاده ابریشم از طریق برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها و بسترسازی توسعه این ارتباطات اشاره کرد.

کد خبر 6092841

دیگر خبرها

  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز