Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:19:17 GMT

نمایشگاه آیفیکس ۲۰۲۱ در کیش گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۲۲۱۸

نمایشگاه آیفیکس ۲۰۲۱ در کیش گشایش یافت

به گزارش ایرنا، بخش نمایشگاهی رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی) عصر دوشنبه با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.
این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش های مختلف است که ۱۲۵ شرکت سرمایه گذاری از جمله ۴۵ شرکت دانش بنیان فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش نمایشگاهی این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای دوشنبه سوم تا چهارشنبه پنجم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی کیش و بخش همایشی نیز همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و ۳۰ در روزهای سه شنبه سوم تا چهارشنبه پنجم در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.
همچنین در بخش همایشی این رویداد برگزاری ۱۶ پنل تخصصی در زمینه های شناسایی فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری، اقتصاد دانش بیان و تامین مالی حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برنامه ریزی شده است.
هدف اصلی برگزاری این رویداد جمع آوری اکوسیستم توسعه این حوزه شامل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به عنوان متولی، وزارت نفت و شرکت های تابعه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی کنار هم برای طرح مسائل، مشکلات، مزیت ها، فرصت ها و گام برداشتن در مسیر توسعه است.
تامین مالی این بخش از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است که در این راستا تفاهم نامه و اسناد همکاری بین شرکت های مختلف خصوصی و دولتی، بانک و منابع مالی، سرمایه گذاران بخش خصوصی به امضا خواهد رسید.
منطقه آزاد تجاری کیش به عنوان میزبان و هاب پشتیانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد تجاری چابهار به واسطه سواحل مکران و طرح های پتروشیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پیمانکاران و تولید کنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار، گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزار کنندگان پنل های ای رویداد هستند.
در میان صنایع موجود در منطقه آزاد کیش، ۷۰ شرکت عملیاتی - تخصصی خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز در آن فعال بوده به واسطه این به عنوان هاب (مرکز) پشتیانی نفت و گاز شناخته می شود.

برچسب‌ها سعید محمد کیش بانک صادرات ایران جزیره کیش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید محمد کیش بانک صادرات ایران سعید محمد کیش بانک صادرات ایران جزیره کیش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی هرمزگان مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها