Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:24:04 GMT

شورای ششم کرمانشاه روی شوراهای قبلی را سفید کرد!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۲۲۹۶

شورای ششم کرمانشاه روی شوراهای قبلی را سفید کرد!

ایسنا/کرمانشاه دیگر برایمان تشکیل نشدن جلسات شورای شهر کرمانشاه عجیب نیست، عجیب زمانی است که یازده عضو شورا دور یک میز جمع شده و تصمیم بگیرند بعد از چندین ماه به کارِ مردم و شهر رسیدگی کنند.

شورای شهر کرمانشاه حالا چندین ماه است دچار چالش های جدی شده، چالش هایی که میراث دوره های قبل بوده، اما در چند ماه اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اتمام شورای پنجم و روی کارآمدن شورای ششم، امیدی هرچند کوچک در دل مردم شهر زنده شد که شاید شورای جدید از راه اشتباهِ گذشتگان خود فاصله گرفته و مسیر تفاهم و همکاری و همراهی را پیش گیرد، اما امیدهای مردم زمانی رنگ باخت که شورای ششم، روی تمام شوراهای قبلی را سفید کرد.

شورای جدید پس از دو ماه و نیم از آغاز کار شوراها، تنها توانسته یک جلسه موفق داشته باشد و در آن جلسه هم پس از چالش های بسیار و دخالت نهادهای نظارتی تنها توانست هیات رییسه خود را انتخاب کند.

چالش جدید شورا حالا بر سر انتخاب شهردار است و حالا دو جلسه در این زمینه برگزار شده، اما هر دو جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، رسمیت پیدا نکرده و هربار اعضای غایب به بهانه مرخصی از حضور در جلسه سرباز زده اند.

این عدم حضورها و مرخصی رفتن‌های بی موقع و عدم تشکیل جلسات در حالی است که نامه های مردم چندین ماه است در شورای شهر تلنبار شده و آنطور که رییس شورای شهر کرمانشاه می گوید: درگیری ها و گرفتاری های بسیاری برای مردم در این زمینه ایجاد شده است.

رسول آزادی امروز (سوم آبان) پس از عدم تشکیل جلسه شورا در جمع خبرنگاران، با انتقاد شدید از این وضعیت، گفت: این وضعیت حقیقتا جای تاسف دارد و اعضایی که می دانستند امروز موضوعات مهمی داریم و مرخصی گرفته اند، با چه وجدانی می خواهند خود را راضی  کنند.

وی افزود: جلسه قبل سه نفر از اعضا مرخصی گرفتند و در جلسه مهمی که ترتیب داده بودیم حاضر نشدند. برای جلسه امروز هم از سه روز پیش دعوت نامه ارسال شده اما آقای سید پیمان موسوی دو روز پیش تقاضای مرخصی کرد. آقای سید احسان احسانی هم ساعت 12 ظهر امروز و چند ساعت قبل از جلسه درخواست مرخصی کرد، نفر بعدی یعنی آقای سید میثم موسوی اجاق نیز حدود ساعت 12 ظهر تقاضای مرخصی کرده و آقای هاشم درویشی هم یک ساعت قبل از شروع جلسه امروز بصورت پیامکی تقاضای مرخصی کردند.

رییس شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر ارسال گزارش این جلسه به فرمانداری کرمانشاه گفت: قانون دست ما را بسته، اما استاندار و فرماندار چرا کاری نمی کنند.

وی افزود: چرا نهادهای نظارتی در این زمینه ورود نمی کنند و جلوی این روند را نمی گیرند.

آزادی گفت: کار مردم شش ماه است در شورای شهر معطل مانده و درگیری های بسیاری میان خانواده ها در این زمینه ایجاد شده و تا کی مردم باید معطل بمانند.

... شورای ششم صبر مردم شهر را لبریز کرده و این میان سکوت نهادهای نظارتی حقیقتا تعجب برانگیز است.

واقعا تا کی این رویه غلط چندین ساله در شورای شهر کرمانشاه باید ادامه داشته باشد. یک بار برخورد جدی میتواند درس عبرتی برای تمام اعضای شورا و دوره های بعدی این نهاد باشد و انتظار این است که مسئولان نظارتی در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه شوراي شهر شورای شهر کرمانشاه شورای ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)