Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر محسن اسدبیگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته پیشگیری از مسمومیت ها بیان کرد: از اول آبان‌ماه به مدت یک هفته به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نامگذاری شده است و این در حالی است که تامین سلامت با مشارکت و آگاهی رسانی به مردم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه سالانه افراد زیادی به دلیل  عوارض دارو و تداخل دارویی بستری می‌شوند، اظهار داشت: در حالی‌که در مصرف دارو باید با متخصصان و داروساز مشورت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۱۰ قلم دارو در کشور وجود دارد که جزء داروهای OTC محسوب می‌شوند، اضافه کرد: این داروها نیاز به تجویز نسخه ندارند اما باید برای تهیه آنها با داروسازها مشورت شود تا احتمال تداخل دارویی وجود نداشته باشد.

اسدبیگی عنوان کرد: آسپرین یکی از داروهایی است که نیاز به تجویز و نسخه ندارد اما با داروهای ضد انعقاد تداخل دارد و چنانچه مصرف شود منجر به خونریزی شدید در افرادی شده که داروی ضد انعقاد استفاده می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در کشور مسمومیت‌های زیادی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و مواد محرک وداروهای آرام بخش وجود دارد، گفت: بیشترین مسمومیت‌ها با داروهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یا محرک گزارش شده است.

اسدبیگی گفت: مسمومیت‌های ناشی از مواد مخدر و محرک در سال جاری در لرستان ۸۸۵ نفر اعلام شده است که این افراد به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند و در لرستان وضعیت خوبی در خصوص مصرف مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۲ درصد مرگ و میرها در لرستان ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و قرص به ویژه برنج بوده است، خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۱۶ نفر در استان بخاطر مسمومیت با قرص برنج فوت شدند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان با  اشاره به مصرف خودسرانه در خصوص برخی بیماریها و در شرایط کنونی اپیدمی کویروس کرونا اظهار داشت:  الکل عوارض خطرناکی دارد و این در حالی است  مسمومیت با متانول بسیار خطرناک است.

اسد بیگی با تاکید بر اطلاع رسانی و آموزش در تجویز  و مصرف منطقی دارو گفت: برخی افراد خودسرانه برای کرونا دارو مصرف می‌کنند، تقاضای ما از مردم این است که به فضای مجازی توجه نکنند. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به مسمومیت دارویی در اطفال  افزود: مسمومیت دارویی در افراد زیر شش سال در شش نخست سال جاری ۳۵ نفر و در استفاده  مواد اعتیاد آور و شیمیایی ۳۵ نفر در استان ثبت شده است.

اسدبیگی به مسمومیت ناشی از گاز به ویژه مونوکسید کربن اشاره کرد و گفت: نصب صحیح  وسایل گرمایشی و کنترل فضا در پیشگیری از مسمومیت ناشی از مونوکسید کربن بسیار مهم است.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی سازمان غذا و دارو لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی سازمان غذا و دارو لرستان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان غذا و دارو لرستان علوم پزشکی مسمومیت ها غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

سردار یحیی الهی  اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر و رهنمود‌های فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر اهمیت طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، چندین مرحله عملیات ضربتی جداگانه با حضور عوامل انتظامی استان، در سطح حوزه استحفاظی اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۴۷ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر، ۳۳ سارق و چهار مالخر دستگیر شدند و ۲۳۵ کیلو و ۱۱۸ گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار الهی گفت: ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، توقیف چهار دستگاه خودروی سبک قاچاق بر (شوتی) و چهار دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه از دیگر اقدامات این طرح است.

وی گفت: در این طرح چهار نفر اراذل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی نیز دستگیر شدند، ۱۵۸ دستگاه خودرو و ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینک شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند