Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، کریستین هراونسون، سردبیر سایت ویکی‌لیکس اظهار کرد: اگر به دو مساله جولیان آسانژ و جمال خاشقجی نگاهی بیندازیم وجوه تشابه بسیاری بین آنها می‌یابیم. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و قاتلان خاشقجی نیات یکسانی داشتند و در دو حالت قربانی یک خبرنگار است.                                                             هراونستون افزود: باید ادله کشف شده توسط وکیل آسانژ قبل از تجدیدنظر وزارت دادگستری آمریکا در پرونده تحویل موسس ویکی‌لیکس از انگلیس در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در دادگاه عالی لندن تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود، ادعاهای وکلای وزارت دادگستری آمریکا درباره عدم صحت اظهارات پیرامون خطر جان آسانژ در صورت تحویلش به آمریکا علیه طرح‌های آژانس اطلاعات مرکزی برای قتل یک خبرنگار فروپاشید.

استیلا موریس نامزد آسانژ نیز گفت، موکلش در زندان بلمارش در لندن در شرایط سختی به سر می‌برد.

او خاطرنشان کرد: ما صبح شنبه با او ملاقات داشتیم و او وضعیت مساعدی نداشت و امیدواریم این ظلم پایان یابد. تحقیقات منتشر شده از سوی یاهونیوز کل روال را به شکل ریشه‌ای تغییر خواهد داد و من این را می‌دانستم. منظورم اقدامات مجرمانه آمریکا و تهدید جان آسانژ است.

موریس همچنین بر نقش مقامات انگلیس در ظلم به آسانژ تمرکز کرد و گفت: همانطور که می‌دانستیم دولت انگلیس کاملا از طرح‌های آمریکا مطلع بود؛ اما ما نمی‌دانیم کی این کار قرار بود انجام شود، آیا ربودن یا قتل آسانژ را بررسی کرده بودند؟

سایت یاهونیوز به نقل از منابع گزارش داد، در سال ۲۰۱۷ تعدادی از مسؤولان دولت آمریکا و مقامات ارشد آژانس اطلاعات مرکزی امکان ربایش و حتی ترور آسانژ را بررسی کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • آنروا از شهادت ۱۰ هزار زن در جنگ غزه خبر داد
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • توهین سردبیر رادیو اسرائیل به دانشجویان آمریکایی