Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:06:45 GMT

روسیه وابسته نظامی آلمان را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۲۶۳۷

روسیه وابسته نظامی آلمان را احضار کرد

وزارت دفاع روسیه امروز از احضار وابسته نظامی آلمان در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر دفاع این کشور درباره بازدارندگی هسته ای مسکو خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: وابسته نظامی آلمان در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر دفاع این کشور درباره بازدارندگی هسته ای روسیه احضار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: وابسته نظامی سفارت آلمان در روسیه به اداره کل همکاری های نظامی بین المللی در وزارت دفاع دعوت شد. در دیدار با وی، به بیانیه وزیر خارجه آلمان پیرامون بازدارندگی هسته ای روسیه توجه شد و یادداشت اعتراض آمیزی در این خصوص به وی تحویل گردید.

از سوی دیگر، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه شنبه هفته جاری به اظهارات آنگرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان در مورد ضرورت مهار روسیه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای پاسخ داد.

وزیر دفاع روسیه در این خصوص گفت: در ارتباط با درخواست ها برای مهار نظامی روسیه، ناتو دائماً نیروهای خود را به مرزهای ما می کشاند. وزیر دفاع آلمان باید به خوبی بداند که این امر چه سرانجامی برای آلمان و اروپا خواهد داشت. امنیت در اروپا به صورت عمومی و درصورتی است که منافع روسیه نقض نشود. اما ناتو امروز برای گفتگوی برابر آماده نیست. علاوه بر این، اجرای برنامه مهار توسط ناتو در افغانستان به یک فاجعه ختم شد که در پی آن اکنون تمام جهان درگیر آن است.

این در حالیست که وزیر دفاع روسیه پیشتر نیز در سخنانی اعلام کرد که افزایش بالقوه حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه و بلاروس باعث نگرانی جدی شده است.

بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در ماه های گذشته در دریای سیاه آغاز شد که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، مدت زیادی نمی گذشت.

در واکنش به اقدامات خصمانه غرب نزدیک مرزهای مسکو، وی در نشستی در «کراسماش» اعلام کرد: حداقل ۴۳ هزار نظامی در آمادگی کامل برای مقابله با هر نوع شرایط اضطراری هستند. وزارت دفاع روسیه جُدا از مردم و مشکلات آنها نیست. نیروهای مسلح مرتباً به انجام وظایف مربوط به جلوگیری و از بین بردن عواقب حوادث اضطراری مشغول هستند. دست کم ۴۳ هزار نظامی و بیش از ۴ هزار واحد تجهیزات مختلف در آمادگی دائم به سر می برند. تنها در ۵ سال اخیر ۵۶ منطقه روسیه کمک هایی را دریافت کرده اند که نیروهای مذکور ۲۷۱ مرتبه برای کمک دست به کار شده اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان وزارت دفاع روسیه آلمان وابسته نظامی سرگئی شویگو افغانستان وزارت دفاع آمریکا دریای سیاه وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی وزیر دفاع هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد