Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام طالبان از آمادگی کابل برای خرید نفت خام از ایران خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» «توکل احمدیار»، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری طالبان (ACCI) روز دوشنبه گفت که افغانستان آماده خرید نفت از ایران است. وی این مورد را در جریان یک ویدئو کنفرانس با «ابراهیم حسینی» وابسته تجاری ایران بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، کابل در حال حاضر برای حل مشکل جاری خود در زمینه کمبود نفت تلاش می‌کند و امیدوار است که تهران بتواند در این زمینه پیش قدم شود. با این حال، برای تحقق این امر، ایران باید در حل شماری از مسائل به همسایه خود کمک کند.

این مقام افغانستان از حسینی خواست تا به حل مشکلات این کشور کمک کند. احمدیار گفت، تقویت روابط اقتصادی و توسعه تجارت برای هر دو کشور ضروری است و واردکنندگان نفت افغانستان نیاز مبرمی به ارائه تسهیلات مورد نیاز از سوی دولت ایران دارند.

وابسته تجاری ایران نیز متعهد شد به کابل کمک کند تا با از بین بردن چالش‌های موجود و ایجاد امکانات مورد نیاز، شرایط لازم را برای راه اندازی تجارت نفت بین دو کشور ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، تاکنون مشخص نیست که کابل چگونه قصد دارد هزینه خرید نفت خام از ایران را بپردازد زیرا بخش عمده‌ای از ذخایر این کشور در ایالات متحده پس از تسلط طالبان مسدود شده است. از آن زمان تاکنون، هیچ کشور خارجی، از جمله ایران، دولت فعلی طالبان را به رسمیت نشناخته است.

کابل از کشورهای جهان و به طور خاص از ایالات متحده خواسته است قفل ذخایر افغانستان را شکسته و دولت جدید را به رسمیت بشناسند. جامعه بین‌المللی هنوز در حال بررسی نحوه رفتار با افغانستان و طالبان آن است که ادعا می‌کند روابط خود را با گروه‌های تروریستی مانند القاعده قطع کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خرید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه تلویزیونی طلوع در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که شهروندان در پایتخت افغانستان امروز یکشنبه از وقوع انفجار در شهر کابل خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام این رسانه، منابع آگاه در این خصوص می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه یکشنبه شب در نزدیکی شهرک آریا در حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • گرامیداشت از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کابل