Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث‌آریا،  الیور اوراموسکی در دیدار با علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی با ابراز خشنودی از استقبال گرم همکاران معاونت میراث‌فرهنگی، عزم مردم ایران و مسئولان در حفاظت از میراث طبیعی را خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه توجه به میراث جهانی در جوامع محلی در حال تغییر است و در این سفر علاوه بر بحث‌های کارشناسی گفت‌وگو با مردم و جوامع محلی در دستور کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دارابی در این نشست ضمن خوشامدگویی با اشاره به اهمیت و جایگاه جنگل‌های هیرکانی، از آن به عنوان موزه طبیعت یاد کرد و الحاق جنگل‌های دیزمار به پرونده جهانی هیرکانی را موفقیتی مهم در توسعه و پیشرفت ایران و جهان برشمرد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، جنگل‌های هیرکانی را مینیاتوری از زیبایی‌ها و برخوردار از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری برشمرد و حفظ و نگهداری این میراث طبیعی و کهن را برای کشورمان و جامعه بشری حائز اهمیت دانست.

او در این نشست با تاکید بر ماموریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر توجه بیش از پیش به مقوله میراث‌فرهنگی و از جمله میراث طبیعی، از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با ارزیابان در ارتباط با مسئولان، جوامع محلی و مردم در بازدیدهای میدانی پیش رو خبر داد.

پرونده دیزمار حاصل کار مشترک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که به‌شکل مشترک با یک سایت از کشور آذربایجان موسوم به پارک هیرکان تدوین و در سال گذشته به منظور الحاق به پرونده جنگل‌های هیرکانی به دبیرخانه یونسکو ارسال شده است.

این ارزیاب قرار است از امروز تا هفتم‌ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در فعالیتی میدانی و پیمایشی با بررسی ویژگی‌ها و مستندات جنگل‌های حفاظت شده دیزمار برای الحاق آن به پرونده جهانی جنگل‌های هیرکانی در استان آذربایجان شرقی حضور پیدا ‌کند.

قرار است بررسی نهایی این پرونده به همراه کاروانسراهای ایرانی در سال ۲۰۲۲ در کمیته میراث جهانی یونسکو انجام شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری علی دارابی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری علی دارابی سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری علی دارابی جنگل های هیرکانی میراث فرهنگی میراث طبیعی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه

به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان زرندیه میز خدمت برای ارایه خدمات به نمازگزاران و همه مراجعه کنندگان شهر‌های مامونیه، زاویه و پرندک دایر شد.

مهری فرماندار شهرستان زرندیه در این خصوص گفت: مسئولان باید خود را پاسخگو به مردم دانسته و بدانند این امر در دستور کار دولت قرار دارد.

به همین مناسبت و در شب شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور جمعی از تعزیه خوانان مطرح کشورمان مراسم تعزیه خوانی با استقبال چشمگیر مردم در امامزاده سیدمنصور(ع) برگزار شد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۶۴ عنوان برنامه در هفته فرهنگی شهرستان زرندیه اجرا شد. تعزیه زرندیه در این میان عنوان شاخص‌ترین کار‌ فرهنگی را از آن خود کرده است و مسئولان شهر  باید بیش از پیش به رشد و توسعه این هنر کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • مدیر پایگاه تخت جمشید: آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم
  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری