Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:02:42 GMT

موج جدید کرونا در چین ترمز صعود نفت را می‌کشد؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۴۱۳

موج جدید کرونا در چین ترمز صعود نفت را می‌کشد؟

چین بیش از ۳۵ هزار نفر از شهروندانش در شمال این کشور را تا روز دوشنبه به منظور مهار موج جدید شیوع ویروس کرونا در قرنطینه قرار داد.

به گزارش ایسنا، این تحولی است که بازار نفت تاکنون نادیده گرفته و خوش بینی بر فضای عمومی حاکم بوده است.

مقامات چین برای مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا در ایجین واقع در منطقه مغولستان داخلی، از ساکنان خواستند روز دوشنبه در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از یک مقام سلامت نوشته بود: چین انتظار دارد موارد جدید ابتلا در روزهای آینده افزایش پیدا کند.

چین معمولا برای قرنطینه شهرهای کوچک و بزرگ در صورت رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ خیلی سریع دست به کار می شود. این بار هم سوالاتی درباره احتمال گسترش قرنطینه جدید به استانها و مناطق بیشتر به حدی که باعث کندی تقاضای چین برای سوخت و رشد اقتصادی شود، وجود دارد.

بازار نفت تا روز دوشنبه تا حدودی زیادی اخبار مربوط به چین را نادیده گرفت و به کاهش سطح ذخایر نفت جهان و بهبود تقاضا برای سوخت متمرکز شد. قیمت نفت برنت با ۴۶ سنت افزایش، در ۸۵ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا سطح ۸۶ دلار و ۷۰ سنت پیشروی کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از این که به ۸۵ دلار و ۴۱ سنت صعود کرد، بدون تغییر ماند و در ۸۳ دلار و ۷۶ سنت ایستاد. هر دو شاخص از ابتدای سپتامبر حدود ۲۰ درصد صعود کرده اند. نفت آمریکا به مدت ۹ هفته متوالی و نفت برنت به مدت هفت هفته رشد هفتگی داشته اند.

شعله ور شدن پاندمی کووید ۱۹ در تابستان باعث شده بود چین قرنطینه های بیشتری وضع کند و قیمتهای نفت به مدت چند هفته عقب نشینی کرد. گلدمن ساکس در آن زمان برآورد کرده بود تقاضای چین برای نفت ممکن است به میزان یک میلیون بشکه در روز به مدت دو ماه بیش از پیش بینی قبلی کمتر شود.

وارن پاترسون، استراتژیست شرکت ING و ونیو یائو اظهار کردند: در حال حاضر به نظر نمی رسد بازار نگران شیوع کووید ۱۹ در شماری از استانهای چین باشد. با این حال چین به دفعات ثابت کرده که قادر است موجهای شیوع را به سرعت تحت کنترل دربیاورد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت واندا اینسایتس در یادداشتی نوشت: اخبار نگران کننده ای از موج جدید شیوع ویروس کرونا در چین طی روزهای پایان هفته گذشته منتشر شد اما بر هجوم سرمایه گذاران برای خرید در بازار معاملات نفت تاثیری نداشت.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس روز دوشنبه پیش بینی کرد بهبود قوی تقاضای جهانی می‌تواند قیمت نفت برنت در پایان امسال را به رقمی بالاتر از ۹۰ دلار که این بانک پیش بینی کرده بود، برساند. گلدمن ساکس درباره چین گفت: با وجود خاموشی‌های اخیر و تاثیر آن بر فعالیت صنعتی در این کشور، تقاضا برای نفت با سوئیچ تولیدکنندگان نیرو از گاز به دیزل و افزایش تولید زغال سنگ، تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت کرونا در جهان روز دوشنبه موج جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • بازار لاستیک ترمز برید