Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، واکاوی آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بیش از ۱۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۰۰ تن محصولات فولادی تولید کردند.

با این حال، تولید فولاد خام و محصولات فولادی در هم‌سنجی با پارسال به ترتیب ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد و ۳.۸ درصد کاهشی شد که به نظر می‌رسد اصلی‌ترین عامل آن قطعی‌های مقطعی برق کارخانجات فعال در این بخش باشد.

در بخش کاتد مس آمارها در مقایسه با پارسال افزایش نشان می‌دهد و کارخانجات موفق به تولید ۱۵۰ هزار و ۷۰۰ تن از این محصول شدند که حاکی از رشد ۳.۷ درصدی است.

بیشترین میزان رشد تولید نیز در این مدت برای شمش آلومینیوم با ۲۷.۷ درصد رقم خورد و چهار شرکت بزرگ داخلی ۲۶۵ هزار و ۸۰۰ تن از این محصول تولید کردند.

سیمان دیگر محصول بخش معدن و صنایع معدنی است که متاثر از قطعی‌های برق نیمه نخست امسال را کاهشی پشت سر گذاشت. به‌طوری که کارخانجات سیمان توانستند ۳۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۰۰ تن از این محصول تولید کرده و ۶ ماهه امسال را با افت ۹.۲ درصدی به پایان برسانند.

در تولید آلومینا و کنسانتره زغال‌سنگ نیز کاهش تولید را شاهد بودیم، چنان‌چه تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور با تولید ۱۱۶ هزار و ۱۰۰ تن محصول، افت ۴.۶ درصدی ثبت کرد.

همچنین در تولید کنسانتره زغال‌سنگ کاهش ۶ درصدی ثبت شد و شرکت‌ها ۷۲۴ هزار تن از این محصول تولید کردند.

برپایه این گزارش، کارخانجات داخلی تا پایان شهریورماه امسال ۲۲۱ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع کاشی و سرامیک (رشد ۵.۷ درصدی)، ۶۵۸ هزار و ۲۰۰ تن شیشه جام (رشد ۲۵.۴ درصدی) و ۲۹ هزار و ۹۰۰ تن ظروف چینی (رشد ۱۷.۲ درصدی) تولید کردند.

به گزارش ایرنا، ایران دارای ۸۱ نوع از انواع مختلف مواد معدنی است. ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (هشت دهم درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (چهار دهم درصد از ذخایر جهانی) است. ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن روی (چهار درصد از ذخایر جهانی) است.

کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌­ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه­‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌آید.

برچسب‌ها فولاد انجمن تولید کنندگان فولاد ایران زغال سنگ معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت مواد معدنی سیمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد زغال سنگ فولاد زغال سنگ مواد معدنی سیمان تن از این محصول صنایع معدنی تولید کردند میلیارد تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

عبدالحمید سرتیپی گفت: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌وکار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نیم سال اول سال جاری ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند شناسایی کرده و جهت فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال گذشته به مزایده گذاشته شد، افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌وکارهای استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال جاری از امروز آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان باید در سامانه الکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صمت استان، وی تاکید گرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تحویل دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم