Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در مازندران، در روزهای پایانی بیستمین ماه از شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا در استان هستیم، این درحالی است واکسیناسیون ۸۰ درصدی تا حدی خیال مردم را در ارتباط با ویروس کرونا راحت کرده بود.

این وضعیت تا حدی بود که شاهد  آب رفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان مازندران هستیم و گزارش‌های میدانی از سطح شهرها نیز تاییدکننده این ادعا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته طی مهر ماه با توجه به تعطیلی‌ها حجم انبوه مسافران به سمت استان سرریز شد و ترافیک در حدی بود که جاده‌ها قفل شد و بار برگشت خودروها در محورهای شمال به چند روز بعد از تعطیلات موکول شد.

دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با دلایل افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا و همچنین آغاز پیک ششم کرونا در مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اگرچه این روزها شاهد افزایش تدریجی بیماری از نظر  بستری و مراجعه سرپایی هستیم اما قاعده این است که این آمار طی چندین روز به‌صورت دقیق رصد شود تا اطمینان حاصل کنیم که استان  وارد پیک ششم شده ولی در حال حاضر با اطمینان نمی‌توان در این زمینه اظهارنظر کرد.

وی با اشاره به افزایش ملایم موارد ابتلا و بستری کرونایی در مازندران، افزود: یکی از دلایل سیر کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران به زیر ۴۵ درصد رسید، اضافه کرد: استفاده از ماسک و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی پایین است که البته فرا رسیدن ماه‌های سرد سال مزید بر علت شده است.

اویس تصریح کرد: در کنار این مسائل افزایش حجم عروسی‌ و مراسم‌ها را داریم و در واقع مشاغل پرمخاطره از جمله تالارها، سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و مراکز پرخطر فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون اطمینان کاذبی در آحاد جامعه به وجود آورده که با توجه به تزریق واکسن نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست؛ درحالی‌که این بیماری با کسی شوخی ندارد و هر گونه تغییر ژنی یا جهش ویروس ممکن است وضعیت استان را ناهنجار کند.

وی با اعلام اینکه  سوش‌های جدید ویروس دیده نشده و عمده گونه‌های ویروس دلتا است، یادآور شد: دز اول واکسیناسیون در بین  ۸۷ درصد افراد جامعه تزریق شده است همچنین معادل ۵۰ درصد نیز دز دوم واکسن را تزریق کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: برای اینکه شرایط بهتری از کنترل بیماری را شاهد باشیم باید به واکسیناسیون دز کامل به  ۸۵ تا ۹۰ درصد برسد  تا شاهد وضعیت مدیریت شده بیماری باشیم اما در حال حاضر با این آمار فاصله داریم.

اویس با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت استان مازندران از لحاظ واکسیناسیون دز دوم بیماری در وضعیت مطمئنی نیست، بیان کرد: گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال به‌عنوان فعال‌ترین گروه سنی، کمترین واکسن را تزریق کردند که توقع این است که در این زمینه تشویق شوند.

وی در پایان گفت:  انشالله سیر افزایش شرایطی گذرا باشد و مازندران از این وضعیت عبور کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونا در مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد