Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@06:05:09 GMT

حقوق بشر تبدیل به یک کالا و ابزار سیاسی شده است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۴۳۳۴

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: متاسفانه حقوق بشر به یک کالا و ابزار سیاسی برای اعمال فشار به کشور‌های مستقل و در حال توسعه، نظیر ایران تبدیل شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

غریب آبادی، در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران به سازمان ملل گفت: در حالی که جهان از بی عدالتی ناشی از رفتار‌ها و سیاست‌های کشور‌های مدعی غربی و آمریکا رنج می‌برد، ارائه گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این قبیل کشور‌ها می‌باشد، یک اقدام کاملا سیاسی و انحرافی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی گفت: متاسفانه حقوق بشر به یک کالا و ابزار سیاسی برای اعمال فشار به کشور‌های مستقل و در حال توسعه، نظیر ایران تبدیل شده است. در این شرایط، قربانی خود بشر است.

دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران و دانشمندان آن و همچنین تحریم‌های ظالمانه که نقض فاحش حقوق بشر افراد محسوب می‌شوند، خواهان رسیدگی سازوکار‌های حقوق بشری به این اقدامات خلاف حقوق بین الملل و حقوق بشر غربی‌ها و همچنین وضعیت حقوق بشر در این کشور‌ها شد.

غریب آبادی در ادامه، گزارش گزارشگر ویژه را یک گزارش کاملا مغرضانه و با اهداف سیاسی خواند که پیشرفت‌های گسترده در حوزه‌های مختلف حقوق بشر را عامدانه نادیده گرفته و محور‌های عمده آن را مبتنی بر ادعا‌های دروغین گروه‌های تروریستی و ضد حقوق بشری خارج نشین خواند.

معاون امور بین الملل رییس قوه قضائیه همچنین با انتقاد از سوءاستفاده کشور‌هایی نظیر کانادا، انگلیس، آمریکا و سوئد از مکانیسم‌های حقوق بشری، از وضعیت حقوق بشر در این کشور‌ها به شدت انتقاد کرد و به آن‌ها توصیه کرد بجای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد حقوق بشری خود از طریق تمرکز بر کشور‌هایی مانند ایران، بر بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور‌های خود متمرکز شوند.

غریب آبادی در پایان، اظهار داشت: ایران همواره به سوی ارتقاء و بهبود حقوق بشر حرکت می‌کند و این ناشی از آموزه‌های دینی است و نه الزامات بین المللی یا گزارشات سیاسی.

برچسب ها: حقوق ، حقوق بشر ، غریب آبادی ، امور بین الملل ، ایران ، ابزار سیاسی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حقوق حقوق بشر غریب آبادی امور بین الملل ایران ابزار سیاسی وضعیت حقوق بشر ابزار سیاسی غریب آبادی حقوق بشری کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا