Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یک حادثه تیراندازی در یک مرکز خرید در ایالت «آیداهو» آمریکا دست‌کم دو نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در ادامه حوادث مرتبط با تیراندازی به دلیل آزاد بودن سلاح در آمریکا، دست‌کم دو نفر در یک حادثه تیراندازی در یک مرکز خرید در ایالت «آیداهو» آمریکا جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد یک فرد مظنون پس از قربانی شدن دست‌کم دو نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر از جمله یک مأمور پلیس در حادثه تیراندازی در مرکز خرید «بویز» ایالت آیداهو، بازداشت شد.

در یک کنفرانس خبری، پلیس محلی اعلام کرد که در یک حادثه تیراندازی، نیرو‌های پلیس با یک عامل مسلح درگیر شدند و تبادل آتش کردند.

طبق این گزارش، اکثر بخش‌های فروشگاه پاکسازی شده است، اما پلیس همچنان در جستجوی قربانیان احتمالی بیشتر است.

پلیس هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره قربانیان یا فرد مظنون این حادثه منتشر نکرده و گفته است که تحقیقات در جریان است.

«ریان لی» رئیس پلیس منطقه بویز تصریح کرد که در حدود ساعت ۱۳:۵۰ روز دوشنبه به وقت محلی (۲۳:۲۰ دوشنبه به وقت تهران) گزارشی را از وقوع یک حادثه تیراندازی دریافت کردند.

وی در این خصوص توضیح داد: «در مدت کوتاهی پس از آن (رسیدن مأموران پلیس به صحنه حادثه)، تبادل آتش صورت گرفت که به زخمی شدن یک افسر پلیس منجر شد و فرد مظنون بازداشت شد».

بازرسان این پرونده بر این باورند که این حادثه تنها یک عامل مسلح داشته است و دیگر خطری متوجه عموم مردم نیست.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند و زخمی می‌شوند، اما با این حال، به دلیل قدرت لابی سلاح در ایالات متحده، کنگره آمریکا تاکنون حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

مقایسه آمار‌های خشونت با سلاح میان آمریکا و کشور‌های دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتار‌های جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این، آمار‌های مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تیراندازی خونبار در آمریکا کشته حادثه تیراندازی یک حادثه تیراندازی مرکز خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت

یزدان افشاری‌پور اظهار کرد: فردی که به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش صداوسیما، فرماندار عنبرآباد گفت: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

عنبرآباد یکی از شهر‌های استان کرمان و مرکز شهرستان عنبرآباد است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ برابر با ۱۸٬۱۸۵ نفر (۵٬۲۸۵ خانوار) اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)