Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تالاب کانی برازان به طور تقریبی در تمامی فصول سال امکان مشاهده انواع پرندگان به ویژه پرندگان نادر را به علاقه‌مندان می‌دهد که این امر از منحصر بفردترین ویژگی‌های این زیستگاه آبی در کشور است که آن را از سایر تالاب‌ها متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیوع کرونا موجب تعطیلی سایت پرنده نگری این تالاب شده، افزود: در این تالاب، ساختمان نخستین برج پرنده نگری کشور در فضایی به وسعت ۲۰۰ متر مربع احداث شده است که علاقه‌مندان به پرنده نگری و محققان می‌توانند از این مکان که مشرف بر تالاب بوده و از موقعیت بسیار خوبی برای مشاهده پرندگان برخوردار است استفاده کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: این برج که در ۲ طبقه ایجاد شده است مجهز به ۲ تلسکوپ و ۶ دوربین چشمی است که این فرصت را به گردشگران و پرنده نگران خواهد داد تا به تماشای پرندگان موجود در این تالاب بپردازند.

سخنور اضافه کرد: وسعت بیش از هزار هکتاری این تالاب در کنار داشتن گونه‌های مختلف و حتی نادر پرندگان اهمیت این تالاب بین المللی را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

در تالاب کانی برازان تاکنون گونه‌های بسیار نادری شامل "اردک مرمری"، "طاووسک"، " کرکس مصری"، " اردک سرسفید" و " اردک بلوطی" و "خروس کولی" که در سطح جهانی در زمره پرندگان حمایت شده و تحت حفاظت کامل قرار دارند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب کانی برازان سایت پرنده نگری شیوع کرونا پرنده نگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد