Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@18:05:01 GMT

آغاز طرح‌های راهداری زمستانی در بوشهر

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۴۹۳۰

آغاز طرح‌های راهداری زمستانی در بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در راستای طرح راهداری زمستانی تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۰ دهنه پل‌های سطح استان لایروبی شده است.

عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به لزوم تنقیه پل‌های محور مواصلاتی استان بوشهر در فصل زمستان اظهار کرد:  استان بوشهر چهار هزار ۲۳۴ کیلومتر راه شامل فرعی، اصلی و روستایی دارد که اداره کل راهداری و حمل و نقل در استان وظیفه نگهداری و ایمن سازی آن را عهده دارد و تا کنون پروژه‌های متعددی در راستای اصلاح این محورها اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در  سال جاری و همچنین برنامه‌های طرح زمستانی پیش رو که در دستور کار این سازمان قرار دارد اقدام به شناسایی نقاط ریزشی کوهستانی کرده که تا کنون ریزش برداری‌های متعددی صورت پذیرفته است همچنین مسیرهای عبور آب ازجمله فصلی و غیر فصلی، اقدام به خاک برداری آن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون راهداری استان بوشهر با بیا لزوم خط کشی محورهای استان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح خط کشی محورها، سالامه به‌طور متوسط حداقل دو نوبت این موضوع انجام می‌گیرد و پیش‌بینی شده است ۳۸۰۰ کیلومتر نیز در دست خط کشی قرار می‌دهیم.

این مسئول در خصوص فعالیت و اصلاح‌های محورهایی که هم اکنون در دست تعمیر و اصلاح هستند گفت: در حال حاضر در حال اورهال و آماده سازی محورها هستیم از جمله محور بزرگراه دالکی-برازجان در حال خط کشی قرار دارد در حوزه راه‌های روستایی نیز بخشی از این راه‌ها در حال بهسازی و خط کشی قرار گرفته است و همچنین محور جاده ساحلی دلوار از جمله دیگر محورهایی هستند که در دست بهسازی و آماده سازی است.

اخترشناس با اشاره به ماه‌های منتهی به طرح زمستانی راهداری در استان بیان کرد: در خصوص اقدامات راهداری در طرح زمستانی موضوع تجهیز و نگهداری آن از جمله وظایف اصلی به شمار می‌آید بلاخص محورهایی که هم از لحاظ تردد و از لحاظ خطرآفرینی حساس به شمار می‌آید، به‌طور مثال محور جم-سیراف از جمله محورهایی است که بارندگی‌ها همواره موجب انسداد و مشکلات در تردد و دسترسی این محور شده است که این سازمان با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ازجمله استقرار ماشین آلات و تجهیزات نسبت ریزش برداری‌ها به موقع انجام گیرد همچنین لازم به ذکر است که تاکنون لایه‌هایی که احتمال ریز نیز داشه است مورد اصلاح قراره گرفته است.

وی درخصوص محور احلی شیف-بندر گناوه نیز گفت: یکی دیگر از محورهایی که در فصل زمستان باعث انسداد یکی دو روزه می‌شود محور ساحلی جزیره شیف – گناوه است که همه ساله به‌طور معمول مشکلاتی را به دنبال دارد که خوشبختانه اقدامات موثری انجام شده و در حال احداث پل باکسی به طول ۵۰ متر هستیم که امید است با ایجاد این پل زمان انسداد و مشکلات این محور به حداقل برسد.

معاون اداره کل راهداری استان با عملیاتی خواندن طرح لکه گیری آسفالت‌ها افزود: عملیات لکه گیری محورها از جمله عملیات‌های جاری این سازمان به شمار می‌آید و هر زمان که گزارشی چه از طریق سامانه و یا گشت‌های راهداری به دست ما برسد در کوتاه‌ترین زمان گشت ویژه این سازمان در محل حضور پیدا می‌کند و در قید فوریت این موضوع انجام می‌شود همچنین تاکنون ۷۸ هزار تن آسفالت در طرح جاده‌های استان انجام داده‌ایم.

اخترشناس با بیان اینکه در حال حاضر همه محورهای استان باز می‌باشد یادآور شد: تنها محور ساحلی شیف-گناوه به جهت احداث پل تردد ماشین آلات سنگی و کامیون‌ها ممنوع است که  تا کمتر از یک ماه اینده این موضوع برطرف می‌شود.

معاون راهداری استان بوشهر در پایان با اشاره به اهمیت ارتباط مردم با سمانه ۱۴۱ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ایی گفت: ارتباط مردم با این سامانه از دو جهت قابل اهمیت و ارزشمند است اینکه در هر لحظه از شبانه روز می‌توانند از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و هم اینکه با گزارش‌های خود در خصوص ایرادات و مشکلات اعم از اصلاح، انسداد و یا ریزش‌ها در مناطق کوهستان در اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر خدمات راهداری نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راهداری استان بوشهر خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در نشست شورای عالی روحانیت استان بوشهر، اظهار داشت: اکنون در دوره گذار نظم کنونی و نظم آینده جهان هستیم که تا حدود سال ۱۴۰۶ در این دوره باید تکلیف همه چیز شفاف و روشن شود.

وی افزود: دیدگاه و طراحی آمریکا، جهان غرب و صهیونیست‌ها این است که طرح کلان نظم جهان باید بر اساس سلطه غرب بر کل امور سیاسی و اقتصادی باشد و تمام زیرساخت‌ها باید در این مسیر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه محور مقاومت به رهبری ایران مهمترین مانع تحقق نظم آینده جهان به سبک آمریکا و صهیونیست‌ها است، عنوان کرد: بنابراین آنها از ۲ سال قبل طرح ایجاد بحران شدید در محور مقاومت را دنبال می‌کنند.

وی افزود: برخلاف انتظار غربی‌ها، شرایط طوری رقم خورده است که تمام اهداف کشورهای غربی و صهیونیست‌ها در غزه از بین رفته است.

آیت الله صفایی بوشهری بزرگترین شکست اسرائیل در تاریخ حیات خود را ضربه وعده صادق دانست و گفت: رسانه‌ها می‌خواستند فکر جهان را به سمت نگاه حمایت از رژیم صهیونیستی ببرند اما الان آمریکا و اروپا و دانشگاه‌ها محور مخالفت با رژیم صهیونیستی و محکومیت آنها شده است.

وی ابراز کرد: اگر زمانی در دانشگاه‌های ایران اتفاقی می‌افتاد، دشمن با بزرگنمایی روی آن مانور می‌داد، اما اکنون در دانشگاه‌های آمریکا دانشجویان و اساتید دانشگاه را به جرم حمایت از مردم غزه دستگیر می‌کنند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: با وجود جریان محور مقاومت غزه و عملیات وعده صادق شرایطی ایجاد شده که دشمنان مجبور شدند ماهیت خود را نشان دهند و دوره گذاری که می‌خواستند آن را به سمتی طراحی کنند که آینده جهان در دستشان باشد، الان عکس آن کاملاً در جریان سقوط قرار گرفته‌اند.

وی افزود: دشمن ضربه خورده و دست به عملیات‌های تخریبی بیشتری می‌زند و بیشتر حمله می‌کند و کار سخت‌تر می‌شود و باید آماده باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به متحیر شدن جهان عرب در شرایط فعلی، خاطرنشان کرد: کشورهای جهان عرب اگر سکوت کنند به معنای همکاری نکردن با جبهه مقاومت است، از طرفی اگر به رژیم صهیونیستی کمک کند به عنوان دشمن جبهه مقاومت تلقی می‌شوند، ولی این قدر آش شور شده است که مجبور شدند جنایات رژبم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی و رشد عقلانیت تحلیلی آنها مهم است، بیان کرد: گوش‌مان به دهان مقام معظم رهبری باشد و این ساختار در نظام روحانیت شکل بگیرد که دیدگاه رهبری حجت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آینده بسیار روشنی در پیش داریم، ابراز کرد: باید آماده باشیم و فرهنگ مقاومت و نگاه تابعیت به هدایت‌های مقام معظم رهبری را در خود تقویت کنیم.

کد خبر 6097604

دیگر خبرها

  • دست‌فروشان در محور مواصلاتی بوشهر به کنگان ساماندهی شوند
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان