Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت عربستان عقیده دارد بحران کرونا و تهدید آن برای تقاضای نفت همچنان ادامه دارد، بنابراین ائتلاف اوپک پلاس باید در افزایش تولید نفت محتاطانه عمل کند. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر نفت عربستان گفت ائتلاف اوپک پلاس باید درمورد رویکرد خود نسبت ‌به تنظیم تولید نفت علی‌رغم افزایش قیمت آن محتاط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بن‌سلمان با اشاره به این‌که تولید بالاتر نیازمند وجود یک هدف واضح برای آن است گفت:« چنین هدفی در حال حاضر وجود ندارد. صنایع در حد محدودی از گاز و زغال‌سنگ به نفت روی آورده‌اند».
وزیر انرژی عربستان همچنین گفت انتظار یک افزایش قابل‌ملاحظه را در عرضه نفت اوپک پلاس تا پایان سال آینده میلادی دارد، حتی اگر ونزوئلا و ایران به بازارهای بین‌المللی برنگردند.

پوتین: تمام تولیدکنندگان اوپک پلاس نمی‌توانند فورا تولید خود را بالا ببرندتأکید اوپک بر تداوم سرمایه‌گذاری جهت رفع نیاز جهان به انرژی

وی تاکید کرد:«ما کاری را بدون دلیل انجام نمی‌دهیم. همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌های آن هنوز هم پابرجا هستند و عرضه سوخت هواپیما محدود است. بنابراین ما هنوز از بحران کرونا خارج نشده‌ایم».
ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر روزانه 400 هزار بشکه  به تولید ماهانه خود اضافه می‌کند. اما برخی اعضا نتوانسته اند با این افزایش تولید همگام باشند. بنابراین عرضه نفت این گروه افزایش چندانی نداشته‌است. این ائتلاف تا حالا درمقابل درخواست‌های مکرر برای افزایش تولید جهت تامین تقاضای فزاینده مقاومت کرده‌است.
وزیر نفت نیجریه در گفتگو با همتای سعودی خود اعلام کرد ائتلاف اوپک پلاس نباید برای افزایش تولید عجله کند چون تقاضا همچنان مورد تهدید موج های بعدی همه‌گیری کرونا قرار دارد.
وی گفت؛« ما باید شرایط را دقیقاً بررسی کرده و بعد تصمیم‌گیری کنیم. شرایط بسیار حساسی است و باید قبل‌از انجام هر اقدامی محتاط باشیم».
انتهای پیام/66

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ائتلاف اوپک پلاس افزایش تولید وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه