Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آنتونف در سخنانی در نشست شورای بین المللی مطالعات مسائل عدم انتشار در پژوهشگاه «میدل بری» آمریکا که روز سه شنبه در خبرگزاری ریانووستی منتشر شد، گفت: مسکو مصمم به عقد موافقت نامه الزام آور با واشنگتن در عرصه ثبات راهبردی است.

به گفته سفیر روسیه، نباید اجازه داد وضعیتی بروز کند که دو کشور (روسیه و آمریکا) پس از پایان دوره اعتبار توافقنامه کاهش تسلیحات راهبردی، بدون ساز و کار برای کنترل تسلیحات بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همانند دهه های گذشته، ما مصمم به توافق برای عقد موافقت نامه الزام آور در عرصه ثبات راهبردی هستیم اما امکان توافق در فرمت های دیگر را نیز رد نمی کنیم. 

 سفیر روسیه در واشنگتن، گفت و گوهای بین روسیه و آمریکا در عرصه ثبات راهبردی را عالی توصیف و خاطرنشان کرد که گفت و گوها در مسیر درست پیش می رود و حرفه ای و بطور مشروح صورت می گیرد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد که شرط اولیه برای گفت و گو با آمریکا درباره تسلیحات هسته ای غیرراهبردی، خارج سازی این نوع تسلیحات از کشورهای اروپایی است. 

ثبات راهبردی مهم ترین عرصه اختلافات روسیه و آمریکا است. 

 دومین دور مذاکرات روسیه و آمریکا به عنوان دو قدرت اتمی جهان، درباره «ثبات راهبردی»، هشتم مهر پشت درهای بسته و در دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل مستقر در ژنو صورت گرفت و اخبار آن به بیرون درز پیدا نکرد. این رایزنی‌ها برای بررسی مسائل ثبات راهبردی شامل موشکی و هسته‌ای و کنترل تسلیحات در این عرصه‌ها در سطح بین‌المللی برگزار شد.

 هیات روس به ریاست «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و هیات آمریکایی هم به ریاست «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه این کشور تشکیل جلسه دادند و بعد از سه ساعت این مذاکرات به پایان رسید؛ جلسه ای که به گفته ریابکوف دامنه اختلافات در آن زیاد بود.

به گفته سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه، مسکو و واشنگتن هنوز اختلافات زیادی در زمینه ثبات راهبردی دارند.

وی می گوید: اگر چه در این مذاکرات درخصوص برخی تسلیحات و مسائل با طرف آمریکایی پیشرفت حاصل و ما در مورد ایجاد دو گروه کاری در عرصه ثبات راهبردی توافق کردیم اما مشکلات و اختلافات بین دو طرف فراوان است.

برچسب‌ها روسیه سرگئی ریابکوف ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی ریابکوف ایالات متحده آمریکا روسیه سرگئی ریابکوف ایالات متحده آمریکا عرصه ثبات راهبردی روسیه و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات