Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گروه آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، مدرنا تاکید کرد که آزمایش واکسن کرونا این شرکت در مراحل پایانی روی کودکان ۶ تا ۱۱ سال نشان می‌ دهد که میزان آنتی بادی تولید شده در این دریافت‌ کنندگان ۱.۵ برابر بیشتر از میزان آنتی‌ بادی مشاهده شده در نوجوانی است که دز کامل این واکسن را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت همچنین گفت: این مطالعه شامل بیش از چهار هزار و ۷۰۰ کودک در این محدوده سنی است که برخی از آنها ۲ دز از این واکسن را به فاصله یک ماه دریافت کردند. دزهای تزریقی به این کودکان تقریباً نصف دزهای بزرگسالان بود.

استفان بانسل مدیرعامل شرکت مدرنا هم در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: ما از مشخصات ایمنی و بی خطری این واکسن در کودکان ۶ تا زیر ۱۲ سال دلگرم هستیم و خوشحالیم که این مطالعه به نقاط پایانی اولیه ایمنی زایی خود دست یافته است.

وی افزود: عوارض جانبی تزریق واکسن مدرنا مخصوص کودکان مشابه مواردی مانند احساس کوفتگی بدن، سردرد، تب و درد در محل تزریق بود که در بزرگسالان هم مشاهده کرده بودیم.

مدیرعامل شرکت مدرنا با این وجود گستره این تحقیقات در ابعادی نبوده که عوارض جانبی شدید و بسیار نادر مثل تورم در قلب را که پس از تزریق واکسن فایزر و یا مدرنا در تعدادی از مردان جوان روی داده است، تشخیص دهد.

شرکت مدرنا افزود: نتایج این تحقیقات را به زودی به نهادهای مسوول کنترل کیفیت دارو در آمریکا و سایر کشورهای جهان ارایه می دهد، اداره کنترل کیفیت دارو در آمریکا هنوز نظر قطعی خود را در مورد واکسن مدرنا برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله اعلام نکرده است ولی برخی از کشورهای دیگر جهان آن را تایید کرده‌ اند.

به گزارش ایرنا، شرکت فایزر هفته گذشته اعلام کرد: میزان کارایی واکسن کودکان این شرکت حتی با در نظر گرفتن ضریب بالای شیوع گونه دلتا در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید- ۱۹، حدود ۹۱ درصد است.

پیش‌ بینی می‌ شود در صورت تایید واکسن فایزر برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله از سوی اداره کنترل دارو در آمریکا، واکسینه کردن این گروه سنی از ماه آینده شروع شود.

قرار است کارشناسان مستقل پزشکی که به اداره کنترل کیفیت دارو در آمریکا مشاوره می‌ دهند امروز- سه‌ شنبه - در یک نشست علنی نظر خود را در مورد واکسن فایزر برای کودکان اعلام کنند.

اگر این اداره واکسن فایزر را تایید کند به احتمال فراوان مرکز کنترل بیماری‌ های مسری و عفونی آمریکا حدود یک هفته بعد تجویز آن را توصیه خواهد کرد.

برچسب‌ها کووید-19 واکسن کرونا برگزیدگان علم پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کووید 19 واکسن کرونا برگزیدگان علم کووید 19 واکسن کرونا برگزیدگان علم دارو در آمریکا واکسن فایزر شرکت مدرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند