Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:55:50 GMT

ابراز تاسف جانسون از روابط مسکو - لندن

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۵۸۵۳

خبرگزاری آریا- بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تماس با همتای روسی خود از وضع دو کشور ابراز تاسف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اطمینان داد که روابط میان دو کشور، که بسیار تنزل یافته است، در سطحی نیست که لندن می‌خواهد.
دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد وی همچنین از روسیه خواست برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی پیش از نشست آب و هوایی تلاش‌های بیشتری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی بوریس جانسون بعد از نخستین گفتگوی وی با پوتین بعد از ماه مه سال 2020 به این طرف، اعلام کرد: نخست وزیر درباره این امر که روابط کنونی انگلیس با روسیه آن چیزی نیست که ما می‌خواهیم، شفاف بود.
جانسون با اشاره به مسموم شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در سال 2018 در خاک انگلیس و مسئله اوکراین، افزود ”مشکلات مهمی میان دو کشور همچنان به قوت خود باقی است“.
کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز به نوبه خود در بیانیه‌ای اعلام کرد ”برغم مشکلات شناخته شده، این امر که مسکو و لندن در برخی از موضوعات با هم همکاری کنند، مفید خواهد بود“.
روابط میان روسیه و انگلیس از 15 سال پیش به این طرف بر اثر اختلافات زیادی خراب شده است که از مسموم شدن الکساندر لیتویننکو، جاسوس سابق با پلونیوم 210 در انگلیس در سال 2006 تا پرونده اسکریپال و علاوه بر آن پرونده‌های دیپلماتیک مانند سوریه و اوکراین از جمله این اختلافات به شمار می‌روند.
به گفته دفتر نخست وزیر انگلیس، در حالی که ولادیمیر پوتین در نظر ندارد به کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد که روز یکشنبه در گلاسکو در اسکاتلند آغاز می‌شود، عزیمت کند، بوریس جانسو گفت ”امیدوار است که روسیه به هدف خود برای خنثی کردن اثر کربن تا سال 2050 دست یابد“.
به گفته این منبع، ولادیمیر پوتین ”درباره این امر که به علت اوضاع مربوط به ویروس کرونا در روسیه نمی‌تواند شخصا به نشست آب و هوایی سران کشور‌ها برود، ابراز تاسف کرد“.
بیش از 120 نفر از رهبران جهان انتظار می‌رود در بزرگ‌ترین نشست آب و هوایی سران بعد از مذاکرات سال 2015 پاریس، روز‌های یکم و دوم نوامبر گردهم آیند. نه ولادیمیر پوتین و نه شی جینپینگ، رئیس جمهور چین قرار نیست به این نشست عزیمت کنند که بیم آن می‌رود با غیبت آن‌ها دستیابی به توافق دشوارتر شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جانسون مسکو لندن نخست وزیر انگلیس ولادیمیر پوتین آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم