Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:05:04 GMT

تلفات حوادث رانندگی در لرستان پنج درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۵۸۸۸

تلفات حوادث رانندگی در لرستان پنج درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا محمدرضا فارسی نژاد روز سه‌شنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین ۶ ماهه نخست امسال چهار هزار و ۶۵۲ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است که از این تعداد سه هزار و ۴۸۵ نفر مرد و یکهزار و ۱۶۷ نفر زن بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین آمار مجروحان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که چهار هزار و ۳۳۱ نفر شامل سه هزار و ۲۹۵ مرد و یکهزار و ۳۶ زن بوده اند، هفت درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تلفات ناشی از غرق شدگی اظهار داشت: نیمه نخست امسال ۱۹ مرد و ۲ زن در استان به دلیل غرق شدگی جان باخته اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ کاهش داشته است.

سرپرست پزشکی قانونی لرستان گفت: همچنین ۶ ماهه نخست امسال هشت نفر فوتی حوادث ناشی از کار در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفتند که این تعداد نسبت به پارسال سه نفر افزایش داشت.

فارسی نژاد ادامه داد: آمار مصدومان ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان نیز ۳۳۸ مورد شامل ۳۳۲ مرد و ۶ زن گزارش شده است که افزایش نیم درصدی دارد، همچنین در این مدت ۱۰مرد و ۹ زن به دلیل سوختگی جان باخته اند که در مقایسه با نیمه نخست پارسال ۴۶ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶ ماهه نخست امسال یک مرد در استان بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده است افزود: همچنین تلفات ناشی از برق گرفتگی در نیمه اول امسال هشت نفر می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

برچسب‌ها تصادفات جاده ای سازمان پزشکی قانونی کشور لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصادفات جاده ای سازمان پزشکی قانونی کشور لرستان تصادفات جاده ای سازمان پزشکی قانونی کشور لرستان پزشکی قانونی نخست امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل