Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه همه ساخت و ساز‌های غیرمجاز منتسب به هر شخص، گروه، جناح و هر سلیقه‌ای و با هر کیفیتی که باشد باید تخریب شود، گفت: گروه‌های مطالبه گر در این گونه عرصه‌ها که زمینه ساز تضییع حقوق عامه است، برای اجرای دقیق قانون وارد میدان شوند و موضوع را مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - حسن خانجانی موقر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: تبعیض در اجرای قانون معنایی ندارد و درباره حکم به تخریب ساخت و ساز‌های غیرقانونی هم باید همین گونه باشد و همه در برابر قانون یکسان هستند.
وی اظهار کرد: بنابراین همه ساخت و ساز‌های غیرمجاز منتسب به هر شخص، گروه، جناح و هر سلیقه‌ای و با هر کیفیتی که باشد باید تخریب شود.
دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه هیچ کسی نمی‌تواند خود را جدای از قانون بداند و به فکر دور زدن آن بیافتد، افزود: همه باید ملتزم به قانون باشیم و جهل به قانون رافع مسئولیت کیفری و مانع از مجازات مرتکب نیست.
خانجانی موقر با ابراز گلایه از اینکه میانگین ارائه مجوز‌های لازم و صدور پروانه ساخت و ساز در شهرداری همدان ۱۰ ماه است، گفت: مجموعه مدیریت شهری باید هر چه سریع‌تر به سمت اصلاح این روند حرکت کنند تا از یک سو مردم به دلیل طولانی شدن روند اخذ پروانه به سمت اقدامات غیرقانونی نروند و از سویی دیگر زودتر متوجه شوند که ساخت و سازی که در دست اقدام دارند، غیرقانونی است یا خیر.
وی افزود: گاهی پیش می‌آید که به دلیل شرایط اضطرار همچون شرایط بحرانی زلزله کانکس یا چادری برای تحصیل دانش آموزان در آن مناطق برپا می‌کنند، اما در همدان که شرایط اضطرار نیست، استقرار کانکس برای تحصیل دانش آموزان معنایی ندارد.   خانجانی موقر تأکید کرد: گروه‌های مطالبه گر باید در این عرصه‌ها از جمله اجرای دقیق قانون وارد میدان عمل شوند و این گونه اعمال خلاف قانون که زمینه ساز تضییع حقوق عامه می‌شود را مطالبه گرانه پیش ببرند و پیگیری کنند.     بیشتر بخوانید:     تخریب ۴۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی فیروزکوه با ورود دادستانی انتهای پیام/ برچسب ها: همدان تخریب ساخت و ساز غیرقانونی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: همدان تخریب ساخت و ساز غیرقانونی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: ایجاد بنا و تاسیسات، خاکبرداری و خاکریزی، گود برداری، پی کنی، دیوارکشی، فنس کشی، استقرار کانکس و آلاچیق، سوزاندن بقایا، قطع و ریشه کنی و خشک کردن باغات، احداث پارک و فضای سبز، استخر ذخیره آب و محوطه سازی از جمله موارد تغییر کاربری محسوب می شود و با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.

 

علی مبارکی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

 

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور هم گفت: ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی جاده بوژان در محدوده روستاهای حمیدآباد، تحت منظر و حصار بوژان قلع و قمع شد.

 

جهانداری با بیان اینکه عمده اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود، ابراز کرد: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان شده بود و افراد در داخل زمین ها مشغول ویلا سازی شده بودند، تمامی این دیوار کشی ها تخریب شد.

 

وی بیان داشت: این اقدام قانونی منجر به قلع و قمع ۱۰ مورد دیوارکشی به مساحت ۵۶۰ مترمربع، یک استخر به مساحت ۵۰ متر مربع و معدوم سازی یک مورد تابلو مربوط به جاده سازی و قطعه بندی شد و ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

 

جهانداری از مردم خواست: هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌ های کشاورزی را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

 

دیگر خبرها

  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه