Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با فرهنگستان زبان و ادب فارسی کارگروهی برای واژه‌گزینی و معادل‌یابی واژه‌ های بیگانه در حوزه کودکان استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه تاکنون ۱۰۰ واژه تخصصی را «معادل‌یابی فارسی» کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی، اظهار کرد: واژگان مصوب به فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارسال و پس از تأیید فرهنگستان در کتاب‌ها، مجلات و مقالات سازمان آموزش و پرورش استثنایی به کار برده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد آخرین وضعیت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، افزود: علی‌رغم مشکلات سامانه «سیدا» تاکنون ۹۸ هزار و ۹۱۹ نوآموز پیش‌دبستانی در برنامه سنجش نوبت‌گیری شده‌اند و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی تا اوایل آذر ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصریح کرد: تاکنون ۹۹.۴۸ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز در برنامه سنجش، نوبت‌گیری شده‌اند که از این میزان ۹۶.۹ درصد سنجش و در مدارس مناسب جایابی شده‌اند.

حسینی خواستار پیگیری پروژه‌های در حال تکمیل آموزش و پرورش استثنایی از طریق سازمان نوسازی مدارس و ادارات استان‌ها شد و گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۶۰ پروژه مربوط به آموزش و پرورش استثنایی نیمه‌تمام هستند که حدود ۴۰ پروژه از این تعداد تکمیل شده است و منتظر تجهیز است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمایش سرزمینی، ۱۴ استان کشور فاقد «مدرسه اوتیسم اختصاصی» بودند که در ۶ استان این مدارس با مشارکت خیّرین در حال ساخت است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه در سال جاری سه بسته تحولی «آموزش، پرورش و توان‌بخشی خانواده محور»، «جشنواره نشاط» و «غربال و مداخله بهنگام نوآموزان پنج تا هفت در معرض مشکلات ویژه یادگیری» در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است، تصریح کرد: برخی از شاخص‌های سه بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام طلایی استمراری بود که در سال جاری نیز اجرای این شاخص‌ها ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 531275

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پروش استثنايي مدارس استثنایی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی واژه گزینی کودکان اوتیسمی افزایش یادگیری وزارت آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آموزش و پرورش استثنایی سازمان آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم، و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

وی افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران دو روز پیش، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این رویداد هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم رقابت کردند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در خاورمیانه است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه