Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:03:07 GMT

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه های دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۶۳۳۲

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسین مهدیان صبح امروز در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در تهران گفت: جهت دهی نیات واقفین خیراندیش به سمت شرکت های دانش بنیان یکی از نیازهای ضروری در وضعیت فعلی است که باعث ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری موقوفات میگردد.

وی با اشاره به سابقه طولانی سنت حسنه «وقف»، اظهار کرد: در وقف، یک شخص در جهت یک نیت خیرخوانه، آنچه که دارد را در اختیار آیندگان قرار می‌دهد؛ هر چقدر که جلوتر می‌رویم، تاثیرگذاری سنت حسنه وقف در رفع آسیب‌های مختلف در جامعه بیش از پیش نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان  با بیان اینکه نگاه ما در زمینه شرکت های دانش بنیان، حمایت از جوانان و ظرفیت‌های بومی منطقه است، گفت: کار علمی باید اثربخشی داشته باشد و باید بتوان موانع موجود در راه این کار نیز برداشته شود.

حجت الاسلام مهدیان با تاکید بر اینکه ورود به حوزه دانش‌بنیان‌ها از ضرورت‌های امروز جامعه است، افزود: با توجه به تحریم‌های مختلف علیه ملت ایران و مشکلاتی که برای مردم در حوزه‌های مختلف بوجود آمده، ضرورت نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان به مراتب بیشتر شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان تصریح کرد: سرمایه انسانی و علم در کشورمان وجود دارد و عموما در حوزه تامین منابع مشکل داریم؛ سنت حسنه وقف می‌تواند در حوزه تامین منابع مالی برای دانش‌بنیان‌ها نقش‌آفرینی داشته باشد و خروجی این عمل منفعتی است که به مردم عزیز کشورمان می‌رسد.
 
حجت‌الاسلام‌ مهدیان یادآور شد: اگر ما بخواهیم یک محصول را از خارج از کشور تهیه کنیم به مراتب هزینه بالایی خواهد داشت اما همین محصول بلکه با کیفیت‌تر، توسط موسسات دانش‌بنیان خودمان تولید می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: قصد داریم تا با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان هرمزگان وجود دارد در حوزه دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی عصر دوشنبه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: «وعده صادق» به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران از علم و فناوری بومی در حوزه دفاعی و امنیتی برخورد است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور بیان کرد: علم و فناوری در سال اخیر پیشرفت‌های خوبی داشت و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به عدد ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.

دهقانی فیروز آبادی از تشکیل مرکز ملی هوش مصنوعی خبرداد و خاطرنشان کرد: منابع در سال ۱۴۰۲ شش برابر رشد داشته است.

معاون رییس جمهور افزود: در سال گذشته قراردادهایی با نهادهای مختلف داشتیم که در این عرصه رشد ۵ برابری رقم خورد.

کد خبر 6092625

دیگر خبرها

  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد