Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی اختراعات ایران در "TEKNOFEST ۲۰۲۱" بزرگ‌ترین رویداد جهانی هوافضا و فناوری در ترکیه افتخارآفرینی کرد. اعضای این تیم در رشته‌های هوش مصنوعی، رباتیک و مسابقات اختراعات "ای اس ای اف" رتبه برتر، مدال نقره و جایزه ویژه این مسابقات را کسب کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ چهارمین جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری "تکنوفست استانبول" از سوی بنیاد تیم فناوری و وزارت صنایع و فناوری ترکیه، ریاست جمهوری سازمان‌های نظامی و علمی جهانی، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری معتبر و مهم جهانی سازماندهی شده 20 اکتبر برابر با 28 مهر ماه سال جاری برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"امیرعباس محمدی کوشکی" سرپرست تیم ملی اختراعات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار علمی تسنیم گفت: "TEKNOFEST 2021" بزرگ‌ترین رویداد جهانی هوافضا و فناوری است که در آن جام جهانی هکرهای رایانه‌ای جهان و جام جهانی مسابقات هواپیماهای بدون سرنشین برگزار می‌شود و در این رویداد 35 دوره مسابقات در 18 رشته تخصصی از ماه سپتامبر تا پایان اکتبر برگزار می‌شود.

وی گفت: اعضای تیم اختراعات ایران نماینده رسمی کشورمان در این رویداد متشکل از تیم دانش‌آموزی و دانشجویی توانستند در رشته هوش مصنوعی، رباتیک و مسابقات اختراعات "ای اس ای اف" رتبه برتر و مدال نقره و جایزه ویژه این مسابقات را کسب کنند.اعضای تیم دانش‌آموزی در رشته هوش مصنوعی و اختراعات (isif,21) مدال طلا و نقره و جایزه ویژه را کسب کردند.

سرپرست تیم ملی اختراعات ایران تصریح کرد: در این رویدادِ بسیار تخصصی، بسیاری از شرکت‌ها برای تیم‌های خود تا مبلغ 3 میلیارد تومان هزینه می‌کنند و کسب رتبه در رشته‌های تخصصی همچون هوش مصنوعی و رباتیک بسیار سخت است.

این رویداد در کشور ترکیه برگزار شد که در آن 150 کشور از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، کرواسی و... حضور دارند و همچنین شرکت‌هایی از جمله گوگل، سامسونگ و دیگر شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر جهانی در حوزه هوافضا و فناوری و نوآوری مانند سازمان "wipo" (مالکیت فکری جهانی) حضور دارند.

در این تیم ایمان قربانی، امیرمهدی افسری و رها رستمی حضور داشتند. تیم دانشجویی نیز در رشته هوش مصنوعی، رباتیک و اختراعات توانستند جایزه ویژه و مدال نقره این مسابقات را از آن خود کنند. اسامی تیم شامل "امیرعباس محمدی‌کوشکی، علی نهایت‌فخار، امیر افیونی، محمدجواد پاپی‌زاده، فاطمه ابراهیمی‌مفرد، زهرا قضاوی، پرینا  ابوالقاسمی‌نژاد، علی بکلری‌بکلر، نیکی حدادزاده، پارسا علوی، احمد یازرلو، شقایق یازرلو، مریم اژدردر و ارینا نوری" است.

پروژه‌هایی که در این دوره از مسابقات رتبه آوردند شامل موارد ذیل است:

1- پروژه بیمارستان هوشمند با دستگاه‌ها و سیستم‌های هوشمند برای کمک به پیشگیری در برابر کرونا  که در این پروژه 13 نوآوری و اختراع قرار گرفته است.

2-پروژه دستگاه‌ها و سیستم‌های هوشمند برای پیشگیری در مقابل "کووید 19" که در آن 10 اختراع و نوآوری از جمله ربات هوشمند پیشگیری در مقابل "کووید 19" دوربین و سیستم هوشمند تشخیص کرونا بر اساس دمای بدن در این پروژه وجود دارد.

3-پروژه سیستم هوشمند‌سازی، کنترل و استفاده بهینه از سیلات. از طریق دستگاه پمپاژ و انتقال سیال با هوای فشرده و نوآوری تیوب قطع سریع جریان به همراه شیر 3 حالته

موفقیت دانشمند ایرانی در کسب مدال نقره مسابقات اختراعات ترکیهاعزام تیم اختراعات ایران به مسابقات بزرگ نوآوری و تکنولوژی جهانی "تکنوفست" ترکیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس اختراعات ایران اختراعات ای هوش مصنوعی جایزه ویژه مدال نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد

با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شدند.

مسئولان فدراسیون والیبال در این سفر یک روزه از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند. سپس سید میلاد تقوی در جلسه‌ای با مهران فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • اعزام تیرانداز ساروی به مسابقات جام جهانی باکو
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد