Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@02:45:24 GMT

واکنش چمران به انتصاب فامیلی زاکانی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۶۴۵۹

واکنش چمران به انتصاب فامیلی زاکانی

رئیس شورای شهر تهران گفت: تعارض منافع با انتصاب نزدیکان فرق دارد. بحث مخالفت نیست و بحث قانون است و هرچه که قانون است باید اجرا شود. قطعاً آقای شهردار نیز چنین چیزی را می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص انتصاب یکی از بستگان زاکانی به سمت مشاور ویژه شهردار اظهار کرد: من در جریان نبودم اما می‌پرسم ببینم از چه قرار است، شنیدم اما پیگیری می‌کنم این موضوع را، این انتصاب براساس نسبت و این چیزها نبوده اما سوال می‌پرسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر یک نفر از نزدیکان باشد هم می‌تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا در انتصابات نباید دخالت داشته باشد چرا که شهردار را انتخاب می‌کند و مسئولیت آن با شهردار است، گفت: من در دوره‌های قبل حتی یک نفر را هم انتخاب نکرده بودم، چرا که مسئولیت با خود شهردار است.

چمران با بیان اینکه نظارت بحث دیگری است اما اینکه اعضا در انتصابات دخالت کنند خلاف است و نباید رخ دهد، اضافه کرد: بحث مشورت مسأله دیگری است و با عده‌ای از اعضا مشورت‌هایی به طور کلی می‌شود اما اینکه فردی را بگذارند تخلف است.

وی در واکنش به اینکه براساس مصوبه تعارض منافع مدیران شهرداری حق ندارند از بین بستگان خود انتصاب انجام دهند اظهار کرد: تعارض منافع با انتصاب نزدیکان فرق دارد.

چمران در پاسخ به اینکه اگر شهردار یکی از بستگان خود را در سمتی منصوب کند شما با آن مخالفت می‌کنید یا خیر، گفت: بحث مخالفت نیست و بحث قانون است و هرچه قانون است باید اجرا شود. قطعاً آقای شهردار نیز چنین چیزی را می‌پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر فرد انتخابی با واکنش منفی رسانه‌ها و فضای جامعه جایگاه نداشته باشد، چه می‌شود گفت: این بستگی به نظر فردی دارد که انتصاب می‌کند. هر انتصابی موافق و مخالف دارد اما اگر در انجام کار توانایی لازم وجود نداشت شورا می‌تواند از جایگاه قانونی خود ورود کرده، سوال بپرسد و تذکر دهد و این موارد از اختیارات شورا است.

کد خبر 531281

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مهدی چمران شهرداري تهران شوراي شهر تهران انتصابات کلانشهر تهران رئیس شورای شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: طرح بازسازی این حسینیه در سازمان نوسازی شهر تهران تصویب شده بود و مقررشد از ۱۴ اردیبهشت با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، مرحله اول بازسازی این حسینیه آغاز شود.

وحیدرضا انارکی افزود: این حسینیه را که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و در آثار ثبت ملی کشور ثبت شده است، حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث کرده که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده حفظ شود.

شهردار منطقه ۱۲ گفت:این تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود در سه مرحله شامل اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت‌های جزیی و تاسیساتی به کمک سازمان نوسازی شهر تهران بازسازی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود