Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:49:43 GMT

بانوی ۲۷۰۰ ساله البرز تحت حفاظت قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۶۵۸۷

بانوی ۲۷۰۰ ساله البرز تحت حفاظت قرار گرفت

ایسنا/البرز رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج گفت: درخت کهنسال ارس البرز تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

حمید راحتی از برگزاری جلسه به منظور تحت حفاظت قرار دادن درخت ارس کهنسال شهرستانک در بخشداری آسارا به عنوان میراث طبیعی استان خبر داد و گفت: جلسه برنامه ریزی و هماهنگی حفاظت از درخت ارس شهرستانک به عنوان  میراث طبیعی  استان البرز در بخشداری آسارا با حضور نماینگان ادارات میراث فرهنگی و گردشگری ، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و دهیاری و شورای اسلامی روستای شهرستانک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، راحتی افزود:  مقرر شد این اثر کم نظیر و زیبا مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گرفته و اقدامات مناسب حفاظتی برای آن در دستور کار ادارت متولی قرار گیرد.

گفتنی است ارس شهرستانک درختی با قدمتی بیش از ۲۷۰۰ سال که همچنان پابرجا است. این درخت در استان البرز و روستای شهرستانک واقع شده است و به همین جهت به نام درخت ارس شهرستانک شهرت دارد. این درخت در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا و در شمال شرقی روستای شهرستانک در کنار چشمه سر قرار گرفته است. درخت ارس شهرستانک کرج به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره حفاظت محیط زیست کرج روستای شهرستانک استان البرز درخت ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • رازگشایی از نماد‌های ۲۷۰۰ ساله ایران باستان (+عکس)
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • رازگشایی از نماد‌های ۲۷۰۰ ساله ایران باستان
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند