Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@06:26:15 GMT

◄ ‍ 242 عملیات آتش‌نشانی قزوین در مهر ماه

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۷۴۲۵

◄ ‍ 242 عملیات آتش‌نشانی قزوین در مهر ماه

تین نیوز

قزوین_سارا غلامی| موسی خانی افزود: از مجموع عملیات های انجام شده، ۱۳۵ عملیات مربوط به حوادث بوده که طی آن ۳۹ نفر نجات یافته اند  و ۱۰۷ عملیات اطفای حریق نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ابتدای آبان ماه،  دو هزارو ۱۶۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده افزود: یک هزار و ۲۵۳ مورد آن مربوط به اطفای حریق و ۹۰۷ مورد آن عملیات امداد و نجات بوده است که طی آن ۶۱۸ نفر توسط آتش نشانان نجات یافته اند و ۸۸ نفر نیز مصدوم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین  تصریح کرد: با فرا رسیدن فصل سرما متاسفانه به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در وسایل گرمایشی هر ساله تعدادی ازشهروندان دچار مسمومیت با گاز شده و فوت می کنند.

وی با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، افزود: شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آنها اطمینان حاصل کنند.

 

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین همچنین بر لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک استاندارد تاکید کرد و گفت: مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم کننده می شود که برگشتن چنین گازهایی به داخل فضای زندگی باعث مسمومیت و فوت افراد حاضر در آن مکان می شود.

موسی خانی تاکید کرد: شهروندان باید هر چند وقت یکبار کلاهک دودکش های وسایل گازسوز را بازرسی و چنانچه کلاهک افتاده باشد آن را در محل خود نصب کنند. همچنین کلاهک علاوه بر اینکه از نفوذ باران و برف و افتادن سایر اشیاء به داخل دودکش جلوگیری می کند در منظم سوختن وسیله گازسوز هم موثر است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قم

بنا بر اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، بعدازظهر امروز جمعه ۷اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۰۰ انفجار منزل مسکونی در بلوار عمار یاسر به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

بلافاصله ۲دستگاه خودرو اطفاء حریق به همراه ۶نفر آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه یک نفر خانم ۳۲ ساله دچار سوختگی و مصدومیت شد که توسط نیرو‌های آتش نشانی از منزل خارج شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

علت حادثه توسط تیم علت یابی حریق و حوادث در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟