Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-لیوانی نوشت: در چهار سال اخیر بیش از سه هزار و هشتصد و چهار قسمت پویانمایی در قالب برای پخش به شبکه‌های سیما ارسال شده است.

محمد رحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا، به بهانه روز جهانی انیمیشن یادداشتی در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

روز جهانی انیمیشن شاید تنها بهانه‌ای باشد برای توجه و تأکید بیشتر بر یکی از خاطره انگیز‌ترین تجارب انسان امروز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت خیال پروری بی انتهای انیمیشن همواره باعث شده یکی از شیرین‌ترین و زیباترین خاطرات جمعی همه ما در این قالب رقم بخورد هرچند من اصولا با این تاریخ برای روز جهانی انیمیشن همیشه مشکل داشته ام و بنظرم می‌رسد بیشتر یک مبدا جعلی و خود ساخته برای تاریخ سازی یک کشور باشد تا یک مبدا واقعی و محکم، چرا که پس از یافتن ظرف سفالی چهار هزار ساله در شهر سوخته که تصاویر به هم پیوسته و زنده انگاری در آن به وضوح پیداست قاعدتا می‌بایست تاریخ کشف این اثر به عنوان روز جهانی انیمیشن و یا حداقل روز ملی انیمیشن در ایران ثبت می‌شد، ولی همچنان در بر روی همان پاشنه قبلی می‌چرخدو تصور بر آن است که هرچه هست از غرب آمده، البته که غربی‌ها در مصادره دستاورد‌های ما سابقه طولانی دارند. بگذریم....

تردیدی نیست که توانایی کشور در تولید انیمیشن به عنوان یکی از شاخه‌های موثرجنگ نرم مرهون توجه و حمایت‌های دائمی مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) است. ایشان در دیدار با هنرمندان پویانمایی کشور ضمن تقدیر از جوانان هنرمند حزب الهی شاغل در پویانمایی آنان را "مایه افتخار کشور و ملت" خطاب کردند؛ و در بخش دیگر می‌فرمایند: "خوشبختانه مقوله پویانمایی امروز عمدتاً دست بچه‌های مومن و انقلابی و علاقه‌مند به راه خداست".

این تعابیر از سوی ایشان بی تردید سرمایه‌ای بزرگ و انگیزه‌ای بی پایان در ادامه راه برای دست اندرکاران حوزه پویانمایی کشور فراهم آورده است که باید قدردان آن بود.

اما بیاییم نگاهی بیندازیم و ببینیم علی رغم همه مشکلات و کمبود‌ها که بر کسی پوشیده نیست اکنون در کجا ایستاده ایم و چه راهی در پیش داریم بدیهی است زاویه نگاه این مقال با تمرکز بر پویانمایی تلویزیونی خواهد بود.

تولید مطمئن، مداوم و توسعه پایدار انیمیشن با محتوای پاک، کیفیت مناسب و رو به رشد و مداومت حضور در آنتن شبکه‌ها از آرزو‌های همه دست اندرکاران و دلسوزان این حوزه بوده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روز جهانی انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» روسیه فهرست فیلم‌های خود را با حضور ۱۰ اثر ایرانی اعلام کرد.

به گزارش،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • شخصیت‌های ماندگار در دنیای انیمیشن‌های نوستالژیک
  • پلیس برای روز جهانی کارگر پیام داد
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت