Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات طالبان روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی به تیم کریکت افغانستان تبریک گفتند. به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات طالبان روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی به تیم ملی کریکت افغانستان به خاطر پیروزی در یک مسابقه در جام جهانی کریکت تبریک گفتند، اما واکنشی خاموش در خیابان‌های کابل وجود داشت، جایی که در گذشته چنین بردهایی با شور و شوق جشن گرفته می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افغانستان در یک مسابقه در شارجه در امارات متحده عربی اسکاتلند را شکست داد. این اولین پیروزی بزرگ برای این تیم از زمان تسلط طالبان بر کشور بود.

در حالی که طالبان بسیاری از سرگرمی‌های عمومی را ممنوع می‌کنند، کریکت همیشه یک استثنا بوده است، آنها حتی در طول جنگ، هر زمان که تیم ملی بازی می‌کردند، بازی را از نزدیک دنبال می‌کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتر نوشت: به تیم تبریک می گویم و برای آنها در آینده آرزوی موفقیت‌های بیشتر می‌کنم.

سخنگوی دفتر قطری طالبان نیز از این تیم تمجید کرد و افزود: امیدواریم در سایر زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی دستاوردهای مشابه و حتی بالاتری داشته باشیم.

سهیل شاهین، نماینده منتخب طالبان در سازمان ملل متحد در توییتی نوشت: آفرین بچه ها!

با این حال، سکوت نسبی در سراسر کابل حاکم بود، جایی که چنین پیروزی‌هایی قبلاً با شادی در خیابان‌ها، آتش بازی و تیراندازی جشن‌ها همراه بود. فقط چند آتش بازی کوچک در آسمان کابل دیده شد. خیابان‌ها عمدتاً خالی یا ساکت بودند.

رئیس جمهور اشرف غنی که در ماه اوت از کشور گریخت  گفت که این پیروزی “امیدهای جدیدی را در دل همه جا انداخته است که این ملت زنده است و هیچ کس نمی‌تواند آن را گروگان بگیرد.”

با وجود سال‌ها خشونت و ناآرامی، افغانستان طرفداران پرشور و گسترده‌ای در رشته کریکت دارد و ساکنان کابل مشتاقانه منتظر مسابقات جام جهانی کریکت بودند. شورای بین‌المللی کریکت (ICC) ماه آینده برای تعیین آینده بازی در افغانستان تحت رژیم طالبان تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کریکت طالبان افغانستان کریکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد

سفیر چین در کابل طی دیداری با معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را تاریخی و در بهترین حالت خود عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را به عنوان دو کشور دوست و همسایه، تاریخی توصیف کرد و گفت در حال حاضر این روابط در بهترین حالت قرار دارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، سفیر چین افزود: دولت چین خواهان ارتقا و گسترش هر چه بیشتر روابط کابل و پکن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

ژائو شنگ ادامه داد: این کشور به خاطر تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف را به دانشجویان افغان فراهم کرده و نیز دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای ارتقای ظرفیت افغان‌ها در بخش‌های مختلف به از جمله در زمینه بهداشت و درمان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به علاقمندی تاجران و شرکت‌های چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در وضعیت مناسب قرار دارد و تاجران و سرمایه‌گذاران چینی مایل‌ هستند در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانآغاز جلسه مشترک وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان

این دیپلمات چینی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان، از کمک 100 هزار دلاری این کشور از طریق صلیب سرخ چین خبر داد و گفت این کمک به زودی به دسترس مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت.

حنفی نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع چین در مجامع بین‌المللی درباره افغانستان، گفت: هیئت حاکمه از سیاست چین واحد و نیز پروژه‌های اقتصادی این کشور مانند «یک کمربند، یک راه» حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: امارت اسلامی خواستار روابط و تعامل نیک با همه کشورها به ویژه با چین است و به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه‌، منطقه و فرامنطقه را نمی‌دهد و از سایر کشورها نیز توقع دارد تا بر اساس احترام متقابل با افغانستان رفتار کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • واکنش رونالدو به ششمین پیروزی متوالی النصر