Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: به دلیل کمبود بارش‌ها و خشکسالی، برداشت ما از چشمه کوهرنگ از 600 لیتر به 400 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی آبفای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این 400 لیتر آب در مسیر خود آب شرب پنج شهر و 34 روستا را تأمین می‌کند.

وی افزود: آبدهی چاه‌ها و منابع‌ زیرزمینی چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های کم بارش کمتر است و تقریبا به هفت لیتر بر ثانیه رسیده که این موضوع مشکلات زیادی را در تأمین آب شرب برای مردم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقی با بیان اینکه حفر و تجهیز چاه‌های جدید هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند، عنوان کرد: ما مجبور هستیم برای برطرف کردن مشکل آب چاه جدید با عمق بیشتر و همچین فاصله بیشتر از مناطق مسکونی حفر کنیم.

مدیر روابط عمومی آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت زیاد آب سبب تخریب آبخوان‌ها می‌شود و تنها چاره کار در این روزهای کم بارش و بی‌بارش صرفه‌جویی و همراهی مردم است.

انتهای پیام/68024

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آب خشکسالی چهارمحال و بختیاری بارش چشمه کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طرح آبرسانی به روستای کهن دژ در غالب تحقق شعار دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، اجرا شد.
کریمی افزود: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است.
وی ادامه داد: چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب از دیگر اقداماتی است که در این روستا انجام شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:ا ین طرح با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی با بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان