Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شکایت معلمان دانشسرایی به دیوان عدالت اداری در خصوص سوابق خدمتی خود به بررسی مجدد در دیوان عدالت اداری منجر و به حق بودن خواسته معلمان اثبات و توافقی در زمینه احتساب سوابق خدمتی آن‌ها انجام شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، طبق اعلام مرکز امور اداری این وزارتخانه؛ پیرو بخشنامه مورخ 18 اردیبهشت 1400 و به موجب نامه 12 مهر 1400 معاونت قضائی شعب امور اداری استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری درباره تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش‌آموزان دانشسراها، مقرر شد که صندوق بازنشستگی کشوری پایبند به اجرای مفاد توافقنامه 14 اردیبهشت 1400 باشد؛ بنابراین صندوق بازنشستگی مکلف به پذیرش سوابق کلیه مشمولان احتساب سنوات خدمتی دانشسراهاست که حکم کارگزینی رسمی آن‌ها صادر و کسورات مربوطه محاسبه و کسر شده است؛ از این رو مفاد نامه مذکور در پاسخ به استعلامات صندوق بازنشستگی استان مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر همین گزارش متن پاسخ معاون قضایی دیوان عدالت اداری به معاون وزارت آموزش و پرورش به این شرح است: در خصوص حل و فصل مشکلات پیرامون رای وحدت رویه 825 مورخه 99/7/1 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در ارتباط با تعیین تکلیف احتساب سنوات خدمتی معلمین دانشسرا‌های سراسر کشور از تاریخ فارغ التحصیلی لغایت به کارگیری و به منظور پیگیری از طرح شکایات متعدد راجع به تعیین تکلیف سنوات بلاتکلیفی دانش آموزان دانشسرا‌ها در دیوان عدالت اداری و اجرای آرای قطعی صادره در این خصوص، جلسه مشترکی در 14 اردیبهشت 1400 فی مابین این معاونت و معاونت نظارت و بازرسی دیوان و معاون برنامه ریزی و توسعه وقت، آموزش و پرورش و مدیر کل حقوقی آن وزارت و مدیران کل حقوقی و فنی صندوق بازنشستگی کشوری و چهار نفر از نمایندگان معلمین در محل دیوان عدالت اداری تشکیل شد.
پس از مذاکرات اولیه، صورت جلسه‌ای تنظیم و مقرر شد که اقداماتی از جمله اینکه تمام مشمولان احتساب سنوات خدمتی دانشسرا‌ها که حکم کارگزینی رسمی صادر و کسورات مربوطه محاسبه و کسر شده و صندوق بازنشستگی مکلف به پذیرش سوابق شد.
سپس مشمولین که احکام کارگزینی رسمی آن‌ها صادر شد، وزارت آموزش و پرورش مکلف به واریز بدهی و پرداخت کسورات مربوطه و پس از آن صندوق بازنشستگی کشوری مکلف به پذیرش و احتساب سابقه مربوطه است.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلاتکلیفی معلمان دیوان عدالت اداری صندوق بازنشستگی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

کد خبر 6096946

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق