Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رئیس بیمارستان امام خمینی آمل از فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته حاد مغزی با کد٧٢۴ در این شهرستان خبر داد.

فرزاد قاسمی با اعلام فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته مغزی(کد ٧٢۴) در این شهرستان اظهار کرد: با این کد در هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته به بیماران سکته مغزی در این بیمارستان خدمات‌ درمانی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل افزود: با اجرای کد ۷۲۴، بیماران مشکوک به سکته حادمغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند انحراف صورت، ضعف اندام‌های فوقانی و تحتانی و اختلال تکلم به‌صورت ناگهانی می‌شوند در فرآیندی تعریف ‌شده به‌طور مستقیم به سیستم درمان وارد می‌شوند و با دریافت داروهای خاص ( ترومبو لیتیک ) که عروق مغزی را باز می‌کند می توان از عوارض سکته مغزی و اختلال کارکرد، ناتوانی و معلولیت ناشی از آن کاست.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع در اجرای کد ۷۲۴ زمان طلایی رسیدن بیمار و انجام تزریق دارو است، گفت: بیمار در فاصله چهار تا ۶ ساعت پس از بروز علائم سکته مغزی با تجویز پزشک متخصص درمان اجرایی سکته مغزی بر اساس پروتکل های کشوری و جهانی داروی ترومبولیتیک(ضد لخته خون) را دریافت می کند.

 قاسمی با اشاره به اینکه سکته مغزی یکی از معضلات بسیار جدی در جامعه است که عارضه آن موجب بروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی شدید به ویژه در خانواده‌های ضعیف می‌شود، بیان کرد: با فعال شدن این کد در بیمارستان امام خمینی خدمات به بیماران  در بخش مراقبت‌های ویژه ارائه می شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی آمل با تاکید بر اینکه همراه فرد بیمار به محض مشاهده علایم سکته باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، افزود: با حضور تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ و تشخیص سکته مغزی بلافاصله کد ۷۲۴ اعلام می‌شود تا در ساعت طلایی بیمار به بیمارستان منتقل و دارو به وی تزریق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سکته مغزی بیمارستان امام خمینی بیماران سکته سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن نوجوان ۱۴ ساله اهل لردگان جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
خانم کیانی افزود: صبح امروز در بیمارستان لردگان اعضای پیکر علی خلیل طهماسبی که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده جداسازی و به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی برای اهداء به شیراز ارسال شد.
کیانی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)