Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد حسین حمیدی در نشست خبری امروز به بیان دیدگاه‌های پلیس راهور تهران بزرگ و مسایل مربوط به حوزه آلودگی هوای تهران و دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت. خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان در حوزه‌های مختلف از جمله بحث دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فراکسیون محیط زیست پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت دیروز در خدمت نمایندگان مجمع تهران و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بودیم و سازمان‌های مختلف نیز در این جلسه حضور داشتند و آمار‌های مختلف و مستند از گزارش بانک جهانی ارائه شد. در طول سال در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا بنابر اعلام ما ۴۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و مستقیم جان خود را از دست می‌دهند چرا که جز آلوده‌ترین شهر‌های دنیا هستیم.
وی ادامه داد: قانون‌های مختلفی برای رفع آلودگی هوای شهر تهران وضع شده است و اقدامات متعددی صورت گرفته است که قطعا کافی نیست چرا که اگر کافی بود شرایط آلودگی هوای شهر تهران نمی‌بایست بدین صورت می‌شد و به همین منظور عزیزان اینجا تشریف آوردند و عملکرد سازمان‌ها را جویا بودند و رصد می‌کردند تا بتوانند نقاط ضعف را احصا نمایند.
وی گفت: بخشی از قوانین در این مورد نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و البته الزام آور کردن سازمان‌ها به انجام تکالیف خود و بخشی دیگر از تکالیفی که سازمان‌ها نتوانسته اند انجام دهند و ظاهرا از عهده آن‌ها بر نمی‌آید.   بیشتر بخوانید: تصادف ۳ وسیله با یکدیگر در بزرگراه یادگار
وی افزود: از جمله بخش عمده آلودگی هوا مربوط به حمل و نقل عمومی است و الان نیز شما شاهد هستید که حمل و نقل عمومی شهر تهران، هم تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها وضعیت کاملا فرسوده و ناکارآمدی دارد و نیز به لحاظ تعداد کم هستند و به لحاظ کیفیت عمرشان بالای ۱۰- ۱۲ سال است و بیشترین حجم آلودگی شهر مربوط به وسایل نقلیه عمومی است و در کنار این‌ها وسایل نقلیه خصوصی و موتورسیکلت را داریم که هر موتورسیکلت سه برابر وسایل نقلیه دیگر آلودگی ایجاد می‌کند.
سردار حمیدی گفت: ما در شهر تهران سه و نیم تا ۴ چهار میلیون موتورسیکلت داریم که در ایام کرونایی و شرایط آن، تردد آن‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و میزان آلودگی را افزایش داده اند. بحث کیفت ساخت، معاینه فنی، نحوه نظارت و کنترل بر این‌ها و استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌هایی که می‌بایست در این حوزه بکارگیری شود از مشکلاتی بود که در روز گذشته مطرح شد و عزیزان در مجلس و حوزه‌های مختلف گزارش اقدامات خود را دادند.   وی گفت: اینکه ما بتوانیم این تعداد موتورسیکلت را تبدیل به موتورسیکلت‌های برقی نماییم یک عزم جدی می‌خواهد و بودجه و اعتبار خاص می‌خواهد که در یک زمانبندی مشخص اتفاق بیفتد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: امیدواریم که این تکالیف و وظایف را بخش‌های مختلف بتوانند انجام دهند و به مردم و به نمایندگان محترم مردم ارایه دهند و ما در آینده شاهد وضع موجود نباشیم و تمام هم و غم ما این نباشد که یک باد بیاید تا هوای تهران را پاک نماید و امیدواریم که ما آلودگی شهر تهران را در یک برنامه زمانی مشخص که در دنیا خیلی از کشور‌ها آنرا انجام داده اند و حتی آلودگی شهر‌های برخی از آنان بدتر از ما بود و در یک برنامه منظم و جدی آنرا اصلاح کردند به راحتی می‌توانیم با برنامه ریزی جدی و عملیاتی این بخش از معضل را به حداقل برسانیم.
وی اذعان داشت: بخش زیادی از این آلودگی در ترافیک و ساخت و ساز‌هایی که در شهر انجام می‌شود و همچنین در حوزه صنعت وسایط نقلیه‌ای که با استاندارد‌های پایین تولید می‌شود اتفاق می‌افتد و خود آن‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد و نیز مکانیزم‌هایی که پلیس می‌تواند در اختیار داشته باشد و معاینه فنی را بتواند کنترل نماید و از رفتار‌های سنتی خود فاصله بگیرد در واقع عوامل تاثیر گذار دیگر هستند، چون ۸ میلیون موتور و خودرو را با عامل انسانی نمی‌شود کنترل کرد و حتما سامانه‌ها و سیستم‌ها باید به کمک پلیس بیایند تا میزان نظارت و کنترل خود را در این حوزه افزایش دهد.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور سردار حمیدی نشست خبری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور سردار حمیدی نشست خبری پلیس راهور تهران بزرگ وسایل نقلیه شهر تهران سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایسنا، امید شریفی ـ مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه ـ که صدور پلاک بین‌المللی وسایل نقلیه توسط آن صورت می‌گیرید، با اعلام این خبر، گفت: الزام دریافت و نصب «پلاک گذر موقت» به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان بود. این مشکل، سالیان متمادی نارضایتی گردشگران را موجب شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، موضوعِ بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمام واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

او ادامه داد: در پی اجرای این طرح، از ین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قانون الحاق ایران به‌ کنوانسیون عبور و مرور جاده‌ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشور، بلامانع است و فقط خودروهایی‌ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‌ کشور را دارند به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمام مبادی ورودی به کشور ملزم خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم درباره «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‌گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، در دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب‌وکار تمام صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا است. این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این‌رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور مؤثر عمل کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان