Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «عابدین خرم» روز سه‌شنبه طی این سفر یکروزه ابتدا به مجتمع صنعتی «کاوه سودا و آسافلوت»، به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی جنوب آذربایجان‌شرقی می‌رود و پس از آن از پروژه آزادراه مراغههشترود بازدید خواهد کرد. 

مطالبه اصلی مردم و مسئولان مراغه به ویژه نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در این سفر، فراهم‌سازی زمینه اشتغال و رونق تولید و تکمیل آزادراه مراغه – هشترود به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتغالزایی بیش از ۲ هزار نفری مجتمع کاوه‌سودا

مجتمع کاوه‌سودا و آسافلوت مراغه با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر، اکنون دارای چهار خط تولید شامل کربنات سدیم، شیشه، رفلکس و آیینه بوده و بزرگترین خطوط تولید رفلکس و آیینه کشور را داراست.

عملیات اجرایی این مجتمع با سرمایه بخش خصوصی در سال ۱۳۷۹ شمسی آغاز شد و خط تولید کربنات سدیم آن با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن طی سال ۱۳۸۳ بهره‌برداری شد.

خط تولید شیشه این مجتمع نیز با ۲۰۰ هزار تن ظرفیت تولید سالانه در سال ۱۳۸۸، و یک سال پس از آن نیز دو خط تولید آیینه و رفلکس به ترتیب با ۸۰ هزار تن و ۶۶ هزار تن ظرفیت تولید سالانه به مرحله تولید رسید.

به گفته «سعید حُسنی»، معاون مجتمع کاوه‌سودا و آسافلوت مراغه تولید «بطری شیشه‌ای سبک» نیز در طرح توسعه این مجتمع قرار دارد که زمینه اشتغال بیش از پیش را در سطح شهرستان فراهم خواهد کرد. 

تکمیل آزادراه مطالبه اصلی مردم و مسئولان مراغه 

اجرای طرح آزادراه مراغه – هشترود به یک عنوان یک مطالبه جدی مردم منطقه سالهاست که در افکار عمومی مطرح می‌شود اما عملیات اجرایی آن به صورت جدی، حدود ۶ سال قبل آغاز شد.

این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی خاتم‌الانبیاء و بانک سپه اجرا می‌شود و قطعه‌های ۲ و سه این آزادراه از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است؛ عملیات اجرایی قطعه چهار هنوز آغاز نشده است و قطعه پنجم نیز حدود سه سال قبل کلنگ‌زنی شد.

اخیرا نیز موافقت وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی کنسرسیوم بانکی برای تامین سهم دولتی ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود صادر شد.

تکمیل آزادراه مراغه – هشترود نه تنها برای رونق و آبادانی شهرستان های مراغه و هشترود بلکه برای اهالی شمالغرب کشور دارای اهمیت ویژه است زیرا در زمان حاضر سوانح رانندگی متعدد منجر به فوت و خسارت در جاده مراغه – هشترود رخ می‌دهد.
 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشتغال زایی مراغه استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشتغال زایی مراغه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشتغال زایی مراغه استانداری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی آزادراه مراغه کاوه سودا خط تولید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.


وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته