Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر «علیرضا کمالی» افزود: این کیت تشخیصی، نخستین کیت در کشور و جهان است که در خرداد ۱۳۹۹ تولید شد و پس از گرفتن مجوزهای لازم اکنون به مرحله تولید انبوه رسیده است.

وی اظهار داشت: کیت تشخیصی همزمان کووید ۱۹، آنفلوآنزا A و آنفلوآنزا B در نمونه های تنفسی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر «بهزاد خوانساری نژاد، دکتر مهدیه موندنی زاده و دکتر احسان اله غزنوی راد» تهیه شده و این مهم افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشیار دکترای تخصصی ویروس شناسی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این کیت دارای ویژگی‌هایی همچون تشخیص همزمان سه عامل SARS-CoV-۲ و آنفلوآنزا نوع A و B در نمونه‌های تنفسی و تمایز ویروس‌ها از همدیگر است.

دکتر بهزاد خوانساری نژاد افزود: این کیت دارای حساسیت آنالیتیکی و حد تشخیصی منحصر به فرد و در مجموع محصولی ضروری و قابل اطمینان برای همه فصول است.

وی بیان کرد: در حال حاضر این کیت توسط بخش خصوصی در محل پارک علم و فناوری استان مرکزی به تولید انبوه رسیده است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی کیت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی کیت ویروس کرونا استان مرکزی کیت بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند