Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران به سازمان ملل گفت: حقوق بشر تبدیل به یک کالا و ابزار سیاسی شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران به سازمان ملل گفت: در حالی که جهان از بی‌عدالتی ناشی از رفتارها و سیاست‌های کشورهای مدعی غربی و آمریکا رنج می‌برد، ارائه گزارش در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این قبیل کشورها محسوب می‌شود، یک اقدام کاملاً سیاسی و انحرافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب‌آبادی گفت: متأسفانه حقوق بشر به یک کالا و ابزار سیاسی برای اعمال فشار به کشورهای مستقل و در حال توسعه، نظیر ایران تبدیل شده است. در این شرایط، قربانی خود بشر است.

دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران و دانشمندان آن و همچنین تحریم‌های ظالمانه که نقض فاحش حقوق بشر افراد محسوب می‌شوند، خواهان رسیدگی سازوکارهای حقوق بشری به این اقدامات خلاف حقوق بین‌الملل و حقوق بشر غربی‌ها و همچنین وضعیت حقوق بشر در این کشورها شد.

غریب‌آبادی در ادامه، گزارش گزارشگر ویژه را یک گزارش کاملاً مغرضانه و با اهداف سیاسی خواند که پیشرفت‌های گسترده در حوزه‌های مختلف حقوق بشر را عامدانه نادیده گرفته و محورهای عمده آن را مبتنی بر ادعاهای دروغین گروه‌های تروریستی و ضد حقوق بشری خارج‌نشین خواند.

معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه همچنین با انتقاد از سوءاستفاده کشورهایی نظیر کانادا، انگلیس، آمریکا و سوئد از مکانیسم‌های حقوق بشری، از وضعیت حقوق بشر در این کشورها به شدت انتقاد کرد و به آنها توصیه کرد که به جای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد حقوق بشری خود از طریق تمرکز بر کشورهایی مانند ایران، بر بهبود وضعیت حقوق بشر در کشورهای خود متمرکز شوند.

غریب‌آبادی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به سوی ارتقاء و بهبود حقوق بشر حرکت می‌کند و این ناشی از آموزه‌های دینی است و نه الزامات بین‌المللی یا گزارشات سیاسی.

امام خامنه ای: وقاحت غربی‌ها در مسأله حقوق بشر فوق‌العاده و عجیب است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران دبیر ستاد حقوق بشر وضعیت حقوق بشر غریب آبادی حقوق بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳