Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@10:44:52 GMT

صنعتگران شیراز ۳ ساعت معطل بازگشایی جاده ماندند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۸۳۷۰

صنعتگران شیراز ۳ ساعت معطل بازگشایی جاده ماندند

گروه استان‌ها - راه اصلی دسترسی به شهرک بزرگ صنعتی شیراز به دلیل عدم تعریض با هر بار تصادف قفل شده و سبب معطلی چند ساعته صنعتگران می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، یکی از بخش‌های مهم و نقش‌آفرین در اقتصاد شهرک‌های صنعتی هستند که تعامل و ارتباط بیشتر با تولیدکنندگان و آشنا شدن با نیاز‌ها و چالش‌های تولیدکنندگان نقش قابل توجهی در تحقق جهش تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان فارس و کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرک صنعتی شیراز یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور است که نقش مهمی در توسعه صادرات، جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار ایفا می‌کند. در این شهرک به گفته حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صمت استان فارس 784 واحد تولیدی و صنعتی مستقر است که برای تعداد زیادی اشتغال ایجاد کرده است. 

به اعتقاد وی شهرک صنعتی بزرگ شیراز این مجموعه به عنوان قطب صنعتی استان فارس نیازها و چالش‌هایی دارد که برای رسیدن به هدف مطلوب باید این نیازها و چالش‌ها برطرف شود. 

 آب مصرفی صنعت و شرب، برق شهرک و واحد‌های صنعتی، شبکه مخابراتی، مسائل بیمه تامین اجتماعی، مالیات، گمرک، تصفیه خانه، ثبت سفارش، تسهیلات و سرمایه در گردش و تامین نقدینگی بخشی از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان به ویژه شهرک صنعتی شیراز است که بارها نیز از سوی واحدهای صنعتی مستقر مطرح شده است اما موضوعی که امروز سبب گلایه و تماس صنعتگران با خبرگزاری تسنیم شد، راه دسترسی به شهرک است. 

این راه که تنها راه اصلی و ورودی به شهرک و متصل به کمربندی شیراز است، به دلیل تصادفات مکرری که رخ می‌دهد سبب معطلی چندساعته صنعتگران و کارگران می‌شود. به گفته یکی از صنعتگران امروز صبح تصادفی در جاده دسترس شهرک رخ داد و مسیر ورودی شهرک با ترافیک سنگین مواجه شد در نتیجه کسانی که برای رفتن به محل کار باید از این جاده بگذرند 3 ساعت معطل شدند. 

وی با بیان اینکه هر چند در گروه مربوط به صنعتگران این موضوع مطرح و اعلام شد که از مسیر دیگری استفاده شود اما وقتی ترافیک است و امکان برگشت وجود ندارد همه باید صبر کنند تا جاده باز شود. 

کشتکار از  دیگر فعالان این شهرک صنعتی است که در گفت‌وگو با تسنیم اعلام می‌کند تنها بحث ترافیک و معطل شدن هم نیست، وقوع هر روزه تصادفات گاه باعث قطعی برق می‌شود کما اینکه برخورد یک دستگاه خودرو خاور با ستون برق در جاده دسترس(لاین ورود) و شکسته شدن سه ستون برق سبب شده که برق قسمت‌های نزدیک به ورودی شهرک قطع باشد. 

فعالان صنعتی این شهرک معتقدند همه اینها به معنای خوابیدن کار واحدها و معطل شدن روند تولید است که هزینه‌های زیادی را به صنعتگران تحمیل می‌‌کند. کشتکار می‌گوید: این جاده در حال حاضر کفاف خودروهایی را که از آن عبور می‌کند، نمی‌دهد و از آنجا که تنها راه آسفالته و در دسترس همین مسیر است، صبح و عصر یعنی هنگام ورود و خروج از شهرک با ترافیک زیادی مواجه می‌شود. 

تصادف خونین در محور جهرم ـ لار ‌4 ‌کشته و 14 زخمی برجای گذاشتفوتی‌های تصادفات در راه‌های استان سمنان 11 درصد کاهش یافت

به گفته وی شهرک صنعتی استان فارس باید برای تعریض و تکمیل این جاده اقدام کند تا با وجود تصادفات مکرر مشکلی برای عبور و مرور کارگران و صنعتگران پیش نیاید. 

 احد فتوحی، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم این موضوع را تایید کرد و اظهار داشت: این تنها مسیر دسترسی به شهرک صنعتی نیست اما مسیر اصلی و آسفالته است که اکثر کارکنان شهرک از آن رفت‌وآمد می‌کنند. 

به گفته وی مسیر دیگری نیز در پشت شهرک و منطقه اسلاملو وجود دارد که البته آسفالت نیست و اداره راه باید آن را آسفالت می‌کرده و محل عبور تعداد کمی از کارگران است که از جنوب شیراز به شهرک می‌روند و بیشتر حالت جاده اضطراری دارد. 

فتوحی با تایید اینکه مسیر اصلی نیاز به تعریض دارد، می‌گوید: زمانی که شهرک ساخته شد تعداد واحدها و کارکنان به این اندازه نبود اما به دلیل گسترش شهرک و افزایش تعداد کارگران همچنین به دلیل اتصال جاده به کمربندی تصادف در آن زیاد رخ می‌دهد و سبب مشکلاتی برای عبور و مرور به شهرک صنعتی شیراز می‌شود. 

به گفته رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس طبق قانون اداره راه باید به این مسئله ورود کند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز با تامین و اختصاص بودجه زمینه تعریض را فراهم کند که این موضوع در دستور کار قرار گرفته اما مدت زمان آن بسته به میزان اعتباراتی است که در سال اختصاص داده شود. 

فتوحی مبلغ مورد نیاز برای تعریض را 20 میلیارد تومان ذکر می‌کند و همه چیز را به تخصیص و تامین بودجه حواله می‌دهد. 

هر چند تامین اعتبارات می‌تواند در سرعت دادن به پروژه‌های عمرانی موثر باشد اما از آنجا که این شهرک قطب صنعتی استان فارس است به نظر می‌رسد تدابیر اندیشیده شده از ابتدا  دقیق نبوده است یا اینکه راه‌حل‌ها و راهکارهای دیگری نیز باید از ابتدا مورد نظر قرار می‌گرفت تا به واسطه یک تصادف چرخ صنعت ساکن نشود. 

انتهای پیام/424/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعتی استان فارس شهرک های صنعتی صنعتی شیراز شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان

 حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون با صدور چهار هزار و ۵۶۶ فقره سند مالکیت، فرایند حدنگاری شهرک‌های صنعتی هرمزگان به صورت کامل به پایان رسید.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: سند مالکیت همه واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور تا پایان خرداد صادر می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی مشکلات مربوط به ثبت و مالکیت فکری و معنوی شرکت را هم بیان کردند افزود:

در این جلسه مقرر شد با همکاری رئیس مرکز مالکیت معنوی، مشکلات فعالان اقتصادی بررسی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان