Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کشورهای جنوب شرق آسیا درحالی برگزار شد که عدم حضور نماینده‌ای از میانمار به دلیل کودتا در این کشور و رویکرد نظامیان در عدم همکاری با آسه آن فضای این نشست را تحت تاثیر قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک نشست جنوب شرق آسیا امروز (سه شنبه) بدون میانمار (تحت حاکمیت ارتش) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست پس از آن آغاز شد که رهبر ارتش میانمار پس از کنار گذاشته شدن از این نشست حاضر نشد یک نماینده به جای خود به این مراسم اعزام کند.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا اعلام کرده بودند که حاضر به قبول یک نماینده غیرسیاسی از میانمار هستند اما ارتش این کشور روز دوشنبه گفت که تنها حاضر به شرکت  رهبر ارتش و یا یک وزیر در این نشست است.

حاکمان نظامی میانمار روز یکشنبه وعده دادند که تا حد ممکن با آسه آن برای دستیابی به یک طرح صلح همکاری می‌کنند. این درحالی است که نظامیان میانمار از عدم دعوت از فرمانده ارتش این کشور به یک نشست آسه آن به شدت عصبانی بودند.

ارتش میانمار در اعلامیه‌ای در رسانه رسمی این کشور اعلام کرد که اصول همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای دیگر را رعایت کرده و در یک توافق 5 مرحله‌ای توافق شده در آوریل با حمایت غرب و چین، با آسه آن همکاری خواهد کرد.

وزرای خارجه آسه آن در 15 اکتبر به دلیل عدم اجرای طرح توافق شده تصمیم به اخراج مین آنگ هلیانگ، رهبر کودتای نظامی میانمار گرفتند. طبق این طرح قرار بود خشونت پایان یافته، مذاکرات از سرگرفته شده و اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه و دسترسی کامل نماینده های بین‌المللی به این کشور صادر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرق آسیا کودتای میانمار شرق آسیا کودتای میانمار آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد

با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی؛ با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران نسبت به چند نکته آئین نامه‌ای انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

بر همین اساس، پس از حضور اعضا و انجام رای‌گیری در نهایت نتایج ذیل حاصل شد:

حسین رسولی (رئیس کمیسیون ورزشکاران)

1- مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
2- حسین رسولی (نماینده حاضر در مجمع)
3- سبحان احمدی (نماینده حاضر در مجمع)
4- تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
5- مریم کاظمی (نماینده حاضر در مجمع)
6- حمیده اسماعیل‌نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است