Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان با بیان اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بخش کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی در بنادر کشور طی هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۰ معادل ۸۲.۲۴ میلیون تن بوده اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل ۷۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۱ میلیون تن بود، حاکی از رشد ۱۰.۷ درصدی است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا تا پایان مهرماه سال جاری در بخش کانتینری ۱۱,۰۹ میلیون تن و نیز TEU ۰.۹۴، فله خشک ۲۶.۵۶ میلیون تن، فله مایع ۲.۵۶ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۱۱.۴۶ میلیون تن و مواد نفتی ۳۰.۵۷ میلیون تن بوده است.

بهزادیان در رابطه با میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی هفت ماهه نخست سال ۹۹ در بخش‌های مختلف اعم از کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو و مواد نفتی، خاطرنشان کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بخش کانتینری ۱۲.۴۵ میلیون تن، فله خشک ۲۳.۱۹ میلیون تن، فله مایع ۲.۰۴ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۱۰.۵۳ میلیون تن و مواد نفتی ۲۶.۱۱ میلیون تن بوده است.

وی افزود: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در هفت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بخش فله خشک رشد ۱۴.۵ درصدی، در بخش فله مایع رشد ۲۵.۷ درصدی، در بخش جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) رشد ۸.۸ درصدی و در بخش مواد نفتی رشد ۱۷.۱ درصدی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام خمینی (ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید حقانی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر مد نظر قرار گرفته است.

کد خبر 5336311

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری گمرک ایران نهضت ملی مسکن قیمت دلار مرکز مدیریت راه های کشور سید احسان خاندوزی كاهش شاخص بورس قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا بورس تهران مرکز آمار ایران صادرات غیرنفتی فرابورس سازمان برنامه و بودجه قیمت یورو میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا جنرال کارگو مواد نفتی میلیون تن فله مایع فله خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲