Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان بی سی نیوز،  در این حادثه که عصر روز دوشنبه رخ داد، یک مامور پلیس نیز زخمی شد.

به گفته مقامات پلیس فرد مظنون بشدت زخمی شده و اکنون در بازداشت بسر می برد.

مرکز خرید دو طبقه شهر بویز ۱۵۰ مغازه و رستوران را درخودجای داده است.

تیراندازی جمعی و دیگر انواع خشونت مسلحانه یک مشکل بزرگ در آمریکا محسوب می شود و گروه های مدافع کنترل تسلیحاتی می گویند مقررات سهل گیرانه و رواج اسلحه تیراندازی ها در آمریکا را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خشونت با اسلحه دراین کشور را یک «همه گیری فراگیر» و «شرمساری بین المللی» توصیف کرده است.

تیراندازی در آمریکا به خصوص در اواخر قرن بیستم به پدیده ای رایج در آمریکا تبدیل شده است.

۱۰۰ کشته در روز

شبکه خبری سی ان ان درگزارشی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ نیز در ارتباط با میزان جرائم سلاح گرم در میان شهروندان آمریکایی اعلام کرد: بنابر آمارها سالانه بیش از ۳۸ هزار نفر در آمریکا بر سر خشونت با سلاح گرم کشته شده و این بدان معنی است که روزانه یکصد آمریکایی دراین کشور با سلاح گرم به قتل می رسند.

آمریکایی ها صاحب ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح

سی ان ان در ادامه گزارش خود می افزاید: آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد،  آمریکایی ها صاحب ۳۹۳ میلیون قبضه سلاح گرم هستند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکایی حداقل یک بار تجربه مواجه با خشونت  سلاح گرم در عمر خود را دارد.

عطش خرید سلاح در آمریکا

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در ۹ خردادماه ۱۴۰۰  با پرداختن به این بحران روبه رشد امنیتی در داخل آمریکا نوشت: شهرها در سراسر آمریکا شاهد افزایش صحنه قتل و کشتار است، اما چرخه فروش سلاح گرم در آمریکا همچنان روبه فزونی است، بطوریکه تنها در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی(فروردین۱۳۹۹) درخواست کنترل سابقه برای خرید سلاح گرم به یک میلیون تقاضا در یک هفته رسید، موضوعی که از سال ۱۹۹۸ میلادی بدین سو سابقه نداشت؛ مجموعه عواملی همچون خشونت های داخلی، همه گیری ویروس کرونا که بیکاری گسترده را بدنبال داشت، احساس ناامنی و هراس از یگدیگر موجب شده تا بطور بی سابقه ای آمریکایی ها به خرید سلاح روی آورند بطوریکه یک پنجم از خریداران سلاح در سال ۲۰۲۰برای نخستین بار اقدام به خرید آن کردند.

۱۷ میلیون آمریکایی در ۲۰۲۰ سلاح خریداری کردند

نیویورک تایمز درادامه این گزارش نوشت: بررسی  که از داده های «دانشگاه نورت‌ایسترن»  صورت گرفته نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۱۷ میلیون نفر مبادرت به خرید سلاح کردند این در حالی بود که در سال ۲۰۱۹ این میزان تنها ۵.۳ درصد بود.

برچسب‌ها قانون حمل سلاح در آمریکا جو بایدن امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون حمل سلاح در آمریکا جو بایدن امنیت قانون حمل سلاح در آمریکا جو بایدن امنیت خرید سلاح سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۹ کشته و ۳۵۰۰ مجروح فقط در ۳ روز تعطیلی گذشته

سردار سیدتیمور حسینی اذعان داشت: از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ۱۴ امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت)در مجموع ۱۰۹ نفر در جاده‌های کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به تعطیلات مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است افزود: در همین مدت سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز بر اثر تصادف مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد تصادفات را ۸۰۸ فقره اعلام کرد و گفت: به طور میانگین بیشترین تصادف در محورهای مواصلاتی رخ دادند.

سردار حسینی بیشترین میزان تصادف و مرگ را در محورهای شمالی عنوان کرد و گفت: مازندران و گیلان بیشترین فوتی و مجروح را داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی، پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • ۱۰۹ کشته و ۳۵۰۰ مجروح فقط در ۳ روز تعطیلی گذشته
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس