Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@17:13:49 GMT

اختلال در سامانه بنزین و گمانه زنی ها در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۹۴۳۸

اختلال در سامانه بنزین و گمانه زنی ها در فضای مجازی

به گزارش الف،‌ بنابر گزارش رسانه‌های رسمی داخلی از حدود ساعت 10 صبح امروز برخی جایگاه‌های سوخت با مشکل عرضه بنزین مواجه شده‌اند و دارندگان خودرو قادر به استفاده از کارت سوخت خود نیستند. این رسانه ها به نقل از برخی گزارش‌های مراجعه کنندگان به جایگاه های سوخت می افزایند هنگام سوخت گیری  پیام «حمله سایبری 64411» بر روی صفحه دیجیتال پمپ ها مشاهده شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته ای که البته برخی از این رسانه ها آن را از خروجی خود حذف کردند. 

علی فروزنده سخنگوی وزارت نفت اختلال رخ داده را تایید و آن را  فقط مربوط به دریافت بنزین سهمیه ای دانست و گفت:‌ رانندگان می‌توانند از جایگاه‌های سوخت، بنزین را با نرخ آزاد دریافت کنند. 

سهمیه در کارت می‌ماند

وی با بیان اینکه سهمیه بنزین شهروندان در کارت‌شان حفظ خواهد شد چرا که سامانه آفلاین است وعده داد: کارشناسان در حال رفع مشکل هستند که به محض رفع این ایراد، موضوع به اطلاع هموطنان می‌رسد. 

از زبان فاطمه کاهی،‌سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هم خبری در فضای رسانه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه جلسه ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

ورود به موقع صداوسیما

خوشبختانه با بروز این مشکل رسانه‌های رسمی داخلی به پوشش رسمی اخبار آن پرداختند و رسانه ملی هم از طریق شبکه خبر اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در اینباره شروع کرده است آن‌طور که خبرنگاران رسانه ملی به شکل میدانی گزارش کرده‌اند در اتفاق امروز برخی جایگاه‌ها در عرضه بنزین آزاد هم دچار مشکل هستند. 

در رابطه با این موضوع رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران در گفتگو با یک سایت اقتصادی بروز مشکل در سامنه پمپ‌بنزین‌ها را تایید کرد و گفت: این مشکل سوخت‌گیری در کل کشور را با مشکل مواجه کرده و باعث تعطیلی برخی از پمپ بنزین‌ها شده‌ است.

به گفته وی فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی وجود ندارد. اما مردم می‌توانند همچنان بنزین آزاد بزنند و در سیستم بنزین آزاد مشکلی ایجاد نشده است و فعلا امکان عرضه بنزین سه هزار تومانی وجود دارد.

وزیر کشور چه می‌گوید؟

گفتنی است احمد وحیدی، وزیر کشور دقایقی پیش در این رابطه گفت: اشکال فنی و سامانه ای است  به زودی رفع می شود.

وحیدی تأکید کرد: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است که به زودی رفع می شود.

 هم‌زمان با حادثه امروز برخی کاربران در شبکه های اجتماعی گزارش داده‌اند تابلوی تلویزیون شهری در اصفهان نیز حک شده‌اند و پیام‌های خاصی درباره بنزین در آنها نقش بسته است.

 علیرغم برخی گمانه زنی ها در فضای مجازی هنوز هیچ منبع رسمی درباره احتمال حمله سایبری به سامانه سوختگیری کشور اظهار نظری نکرده است. بر اساس این گمانه زنی های تایید نشده با توجه به نزدیک شدن سالگرد  اعتراضات آبان ماه سال 98 که بعد از گرانی یکباره بنزین رخ داد افرادی در خارج از کشور تلاش می کنند تا تنور اغتشاشات در داخل را روشن کنند. 

 



منبع: الف

کلیدواژه: جایگاه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، طی روزهای اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکوهای خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می کنند و آسیب های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کارهای پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901304

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند