Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@02:03:41 GMT

علت قطعی برق شبانه در برخی نقاط تهران چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۹۵۴۳

علت قطعی برق شبانه در برخی نقاط تهران چیست؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه‌های برق آبی در کشور گفت: متاسفانه با توجه به خشکسالی و کمبود بارش در سال گذشته توان تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور به شدت کاهش یافت.

او ادامه داد: در حال حاضر میزان تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است، به طوری که نیاز کشور در حال حاضر از طریق نیروگاه‌های حرارتی و با توان کامل تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی مشهدی بیان کرد: در مجموع ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور بیش از ۱۲ هزار مگاوات است که در تابستان امسال به طور متوسط فقط ۴ تا ۵ هزار مگاوات آن در مدار بوده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: در حال حاضر کاهش تولید از نیروگاه‌های برق آبی مربوط به کارون بوده است که متاسفانه امسال با کمبود بارش در استان خوزستان مواجه بوده ایم.

او در خصوص از رده خارج شدن برخی از نیروگاه‌ها از مدار تولید گفت: به طور کلی ۱۵ درصد از نیروگاه‌های کشور برای انجام تعمیرات اساسی طی برنامه ریزی‌های انجام شده از مدار خارج شده اند که قرار است این نیروگاه‌ها به زودی وارد مدار تولید شوند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها مطلوب است و در صورت تداوم این روند، مشکلی در تامین برق در فصل زمستان رخ نخواهد داد. اکنون وضعیت سوخت رسانی به نیروگاه‌ها نسبت به پارسال خیلی بهتر شده است.

او بیان کرد: روند سوخت رسانی به خصوص سوخت دوم برای نیروگاه‌ها که همان گازوییل است، خوب بوده و اکنون در حال تکمیل مخازن نیروگاه‌ها هستیم.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: چنانچه این وضعیت تا پایان آبان ماه ادامه یابد و مخازن سوخت دوم نیروگاه‌ها تکمیل شود، در زمستان مشکلی در تامین برق ایجاد نخواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: آمارها نشان می‌دهد در زمستان سال گذشته در برخی روزها، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها به زیر ۷۰ میلیون مترمکعب در روز رسید.

او بیان کرد: اگر نیروگاه‌های کشور بخواهند با همه ظرفیت خود کار کنند، سوختی معادل ۱۹۰ میلیون متر مکعب گاز در روز نیاز دارند، بنابراین بقیه سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در زمستان به وسیله سوخت مایع تامین شده است.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص قطعی برق در برخی از مناطق گفت: قطعی برق شبانه در برخی از مناطق تهران به دلیل تعمیرات یا از مدار خارج شدن شبکه است و خبرهای منتشر شده مبنی بر کمبود سوخت نیروگاه ها و از این دست اخبار تکذیب می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1116328 برچسب‌ها قطعی برق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قطعی برق نیروگاه های برق آبی سخنگوی صنعت برق نیروگاه ها رجبی مشهدی قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه

با توجه به اشغال تهران توسط متفقین در سال‌های جنگ جهانی دوم، رفت و آمد در تهران از ساعت ۲۳ تا ۵ صبح روز بعد بدون مجوز فرمانداری تهران ممنوع بود.

اطلاعیه فرمانداری نظامی تهران در این باره را به نقل از روزنامه اطلاعات ۷ اردی‌بهشت ۱۳۲۳ بخوانید و عکسی از میدان توپخانه در همین سال را تماشا کنید. 

منبع: اطلاعات

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • معمای بنزین در ایران
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود