Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد احمدیان روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: واکسیناسیون مادران  باردار از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تاکنون ۲۳ درصد از مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
وی بیان کرد: تاکنون ۳۰ هزار و ۷۶۷ دُز واکسن به مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است که بیش از ۲۳ هزار و ۴۶۰ نفر دُز اول را دریافت کرده و هفت هزار و ۳۰۸ نفر دُز دوم را گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۶ هزار مادر باردار را زیر مراقبت و پوشش دارد که بخشی از مادران باردار نیز خدمات مورد نیاز خود را از بخش خصوصی دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده‌اند، تزریق واکسن ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می‌شود.
احمدیان ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸ مرکز پاک برای واکسیناسیون کووید ۱۹ مادران باردار در شهرستان مشهد دایر است و در هر یک از ۱۵ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز یک مرکز واکسیناسیون پاک برای مادران باردار دایر شده است. 
سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش می‌شود.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی پروتکلهای بهداشتی بارداری واکسیناسیون عمومی کرونا بانوان پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی پروتکلهای بهداشتی مشهد دانشگاه علوم پزشکی پروتکلهای بهداشتی بارداری واکسیناسیون عمومی کرونا بانوان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: استقلال مالی دانشکده علوم پزشکی چابهار پس از ۶ ماه تلاش بی وقفه و توجه ویژه دولت سیزدهم محقق شد و این نوید دهنده حل مشکلات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص های سلامت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان است.

منصور نعیم آبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از استقلال مالی و افتتاح حساب ۲۷۰ میلیارد ریال برای نخستین بار پس از راه اندازی این دانشکده به حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار واریز شد.

وی گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.

سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از ‌حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد، در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی و درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان خیلی زیاد و محرومیت ها فراوان است مثلا در شاخص‌های بهداشتی، چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد هست، افزود: شما در هیچ کجای کشور همچنین موردی را نخواهید دید، در همین استان سیستان و بلوچستان سراوان و زابل شاخص بهداشتی ۱۰۰ درصد است.

وی بیان کرد: سرانه‌ی تخت بیمارستانی در کل کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۱.۸ تخت در سیستان وبلوچستان ۹ دهم، جنوب بلوچستان  ۶ دهم و در چابهار (منطقه سواحل مَکُران)  ۴ دهم است این یعنی به این معنا است که در شهرستان های دشتیاری، زرآباد و قصرقند حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد و حداقل در ۶ شهرستان حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت تخت نیاز است تا به سرانه استاندارد کشوری در حوزه سلامت برسد.

به گزارش ایسنا، استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان ۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار دارد.

دانشکده علوم پزشکی چابهار یکی از مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهر چابهار است که در هشت اسفند ۱۴۰۰ و جلسه ۲۵۸ شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی با تأسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در چابهار موافقت کرد و در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ رسما شروع به کار کرد و مدیریت سلامت ۶ شهرستان(شامل چابهار، کنارک، نیک‌شهر، دشتیاری، قصرقند و زرآباد) با یکهزار روستا و با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر از منطقه بلوچستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان