Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:19:21 GMT

سکوت جهاد کشاورزی دزفول در مقابل فعالیت شرکتی بدون مجوز

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۹۶۳۰

سکوت جهاد کشاورزی دزفول در مقابل فعالیت شرکتی بدون مجوز

‍‍‍‍‍‍

به‌گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، پس‌از دریافت پیام‌های مردمی مبنی‌بر فعالیت یک شرکت غیرمجاز و دپو کردن علوفه‌های دامی توسط این شرکت در شهر صفی‌آباد دزفول خبرنگار فارس پیگیر این‌موضوع شد.

در بازدید میدانی که توسط خبرنگار این خبرگزاری صورت گرفت متوجه ساخت این واحد در فاصله نهایتاً ۳۰۰ متری شهر و در زمین‌های حاصل خیز کشاورزی منطقه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی انصاری شهردار صفی‌آباد در رابطه با این موضوع طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هر گونه ساخت‌وساز طبق مصوبه ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در محدوده قانونی و در حریم باید با اجازه شهرداری صورت گیرد.

وی افزود: به‌طورکلی ساخت‌وساز در حریم البته به‌جز مواردی که براساس صدور مجوز پس‌از دریافت استعلامات است ممنوع می‌باشد.

شهردار صفی‌آباد گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته تاکنون مالکان این شرکت مجوزی ارائه نداده‌اند و در راستای همین موضوع روزهای گذشته براساس اختیارات قانونی، مدت‌زمان ۱۰ روزه‌ای برای دریافت استعلامات ده‌گانه و ارائه مجوزات لازم از مالکان تعیین کردیم.

وی ادامه داد: به‌طور منطقی شهرداری باید قبل‌از آغاز فعالیت این شرکت مانع انجام کار می‌شد که بنابر هر دلیلی جلوی فعالیت پروژه گرفته نشد و شهرداری وظیفه ذاتی خود را به‌درستی انجام نداده‌است.

علی انصاری تصریح کرد: متولی زمین‌های کشاورزی جهاد کشاورزی است که براساس قانون مسوول جلوگیری در هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی این اداره است و معتقدیم جهاد کشاورزی اقدامات قانونی و غیرقانونی این پروژه را باید مشخص کند.

 

 

تاکنون استعلامی برای این پروژه به اداره محیط زیست دزفول ابلاغ نشده است 

رضا قپانچی پور رئیس اداره محیط زیست شهرستان دزفول در خصوص آلودگی‌ها و مجوزات زیست‌محیطی این پروژه اظهار کرد: اداره محیط‌زیست ارگان صادرکننده مجوز نیست و تنها پاسخ استعلامات مرتبط را صادر می‌کند و صدور مجوز برای این پروژه به‌عهده اداره جهاد کشاورزی است.

وی افزود: برای این محل تاکنون استعلامی به دستمان نرسیده و در سوابق استعلامات اداره محیط‌زیست چنین درخواستی وجود ندارد.

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان دزفول گفت: به شهرداری و افرادی که برای فعالیت این شرکت به اداره محیط‌زیست مراجعه کردند اعلام شد، اگر پروژه آلودگی از قبیل تولید پساب و یا تخلیه پسابی خاص به‌طور غیرمتعارف در محل دارد با ارائه مستندات به اداره محیط‌زیست اطلاع داده شود تا به‌طور قاطع برای بحث آلودگی ورود کنیم.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول باز هم پاسخگو نبود

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به گفته‌ی شهرداری صفی‌آباد و رییس اداره محیط‌زیست دزفول متولی صدور مجوز در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی است که رییس اداره جهاد کشاورزی دزفول طبق روال دیگر گزارشات پاسخ‌گوی تماس‌های خبرنگار فارس نبود.

باتوجه به فاصله کوتاه این شرکت به شهر و ساخت سازه شرکت در زمین‌های کشاورزی مردم منطقه نگران تاثیرات مخرب آن از قبیل تولید شیره علوفه و ایجاد بوی نامطبوع در منطقه و سرایت آن به زمین‌های کشاورزی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سکوت جهاد کشاورزی فعالیت غیر قانونی صفی آباد دزفول شرکت بدون مجوز اداره محیط زیست جهاد کشاورزی صفی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جریان بازدید از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست بر خواهد گشت.

همچنین استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

کد خبر 6089984

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت