Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاره‌شناسان یکی از جوان‌ترین سیاره‌های ممکن را کشف کردند. این سیاره که "۲M۰۴۳۷b" نام دارد در حدود ۱۰۰ برابر فاصله زمین و خورشید و چندین برابر مشتری جرم دارد و چند میلیون سال پیش، شکل گرفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ اخیراً اخترشناسان تصویر نادری از یک سیاره فراخورشیدی مشاهده کردند که یکی از جوان‌ترین سیاراتی است که تاکنون پیدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصویر توسط تلسکوپ "سوبارو" گرفته شده است. تلسکوپ سوبارو (به انگلیسی: Subaru Telescope) نام یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تلسکوپ‌های نوری واقع در رصدخانه "مونوکی" است که در هاوایی آمریکا قرار گرفته‌ است. این تلسکوپ متشکل از یک آیینه مقعر است که قطر آن 8 متر و 20 سانتیمتر است.

تعداد زیادی دانشگاه ژاپنی در استفاده از این تلسکوپ که در سال 1999 تأسیس شد شریک هستند. سنسورهای تصویر CCD ساخته شده توسط شرکت "هاماماتسو" در تلسکوپ سوبارو و رصدخانه ملی ستاره‌شناسی ژاپن بکار گرفته شده‌اند.

سیاره "2M0437b" در حدود 100 برابر فاصله زمین و خورشید و چندین برابر سیاره مشتری جرم دارد و چند میلیون سال پیش شکل گرفته است. این سیاره ابتدا با استفاده از تلسکوپ سوبارو، واقع در Maunakea در هاوایی مشاهده شد و سپس با استفاده از رصدخانه WM Keck در نزدیکی آن دوباره رصد شده است.

 

سیاره "2M0437b"

تصویر جدید تلسکوپ هابل از 2 کهکشان مارپیچی بزرگ و کوچکدریافت سیگنال‌های مرموز از قلب کهکشان راه شیری توسط تلسکوپ "ASKAP"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر

حوالی ساعت ۱و ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بلوار غدیر محدوده دانشگاه قم در اثر برخورد یکدستگاه سواری پژو پارس با یک جوان  حدودا ۱۷ ساله، یکی دیگر از خانواده‌های شهرمان داغدار شد.

در بررسی اولیه، سرعت بالای سواری پژو موجب بروز این حادثه تلخ بوده است. علت دقیق حادثه پس بررسی‌های تکمیلی توسط پلیس به مراجع قضایی اعلام می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیروزی سپاهان در نیمه اول برابر آبی پوشان جنوب
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!