Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محمد دریجانی به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد:  سه میلیارد تومان از مبلغ یاد شده صرف ۵۵۸ نفر از افراد کرونایی بستری در استان شد که  فاقد بیمه بودند که بیمه سلامت آنها را رایگان بیمه کرد.

وی افزود : افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند نسبت به بیمه سلامت همگانی اقدام کنند چون در این زمینه هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک ارتباط مردم با بیمه سلامت و فعال شدن این سامانه ها در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه Bimehsalamatiranian.ir سامانه ای است که بیمه شدگان می توانند با ارائه کدملی، سوابق بیمه ای خود را دریافت کنند.

دریجانی یاد آور شد: shafaf.ihio.gov.ir نیز سازمانه شفاف سازی و shekayat.ihio.gov.ir نیز سامانه رسیدگی به شکایات مردم هستند.

وی گفت: بیمه شدگان همچنین می توانند پیشنهادات خود را از طریق سامانه qms.ihio.gov.ir/createsuggestion با مدیران این سازمان در میان بگذارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از سامانه Eservices.ihio.gov.ir/esc به عنوان سامانه خدمات غیرحضوری یاد کرد و افزود: بیمه شدگان با مراجعه به این سایت، می توانند سوابق دارویی خود را نیز مشاهده کنند.

وی با اشاره به فراگیر شدن نسخه های الکترونیک در مطب پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه ها اظهار کرد: افراد زیر پوشش بیمه سلامت هنگام مراجعه به پزشک ، کد رهگیری دریافت کنند تا هنگام دریافت خدمات چون سی تی اسکن ، دارو و غیره با مشکل روبرو نشوند.

دریجانی دیدار با استاندار، تجلیل از موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع سلامت را از جمله برنامه های هفته بیمه سلامت در استان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بیماران بستری در استان غیر بومی هستند گفت: این رقم در استان های تهران ، اصفهان  و فارس به ترتیب ۳۰، ۱۳ و هشت درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطرنشان کرد: البته هزینه درمان این افراد در  بودجه درمان استان لحاظ می شود.

48

کد خبر 1567253

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد بیمه سلامت استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 

به گزارش قدس خراسان، سید حسین رسولی در نشست خبری که ظهر امروز در خانه کارگر مشهد به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ما مشکل قانون نداریم، مشکل در اجرای قانون است، در قانون تکلیف همه مدیران، کارفرمایان و کارگران مشخص است اما در نهایت کارگران به حقوق خود نمی‌رسند. سالیان سال  است که در این مورد صحبت می‌شود اما همچنان مسائل کارگری به قوت خود باقی است.

وی افزود: مشکلات کارگران بر کسی پوشیده نیست و همه نسب به آن آگاهی دارند و بارها به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده اما موضوع مهم این است که قوانین وجود دارد اما اجرا نمی‌شود و سه جانبه گرایی در زمینه تحقق حقوق کارگران رعایت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی با اشاره به نقش اساسی کارگران در جامعه ادامه داد: امروز شاهد این هستیم به دلیل دستمزد کم دیگر افراد رغبت ندارند که به کارگری بپردازند و شاهد این هستیم که کارفرما از نیروی اتباع استفاده می‌کنند که باز هم تبعات خود را دارد.

رسولی مشکلات حوزه درمان را یکی از مشکلات مهم کارگران دانست و گفت: کارگران به محض ورود به کارخانه باید بیمه شوند و حق بیمه خود را پرداخت کنند این در صورتی است که به نحوه مطلوب نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمان استفاده کنند.در حال حاضر یک درمان مستقیم و یک درمان غیرمستقیم وجود دارد. در درمان مستقیم تامین اجتماعی موظف است در درمانگاه‌ها و مراکز خود به درمان بیمه شدگان خود بپردازد اما این قضیه به دلیل نبود زیرساخت ها، نبود مراکز درمانی و بیمارستانی اتفاق نمی‌افتد و کارگر مجبور است از شرایط درمانی خارج از شبکه تامین اجتماعی استفاده کند و متحمل هزینه شود.

وی افزود: نوبت دهی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی به سختی صورت می‌گیرد در صورتی که سازمان تامین اجتماعی باید صفرتا صد کارگران را درمان کند اما این کار به طور کامل انجام نمی‌شود و در نهایت دوباره کارگران هزینه بیمه تکمیلی هم پرداخت می‌کنند تا بتوانند از هزینه‌های درمان خود کم کنند و این یعنی بار اضافه به جامعه کارگری.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی خواستار حمایت از حقوق کارگران طبق قوانین شد و گفت: براساس قانون کار باید سه جانبه گرایی متشکل از حضور دولت، نماینده کارگری و کارفرمایان اتفاق بیفتد اما در جلسه شورای عالی کار بدون حضور نماینده کارگران برای حقوق و دستمزد کارگران تصمیم گیری و حقوقی برای جامعه کارگر مشخص شد که کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و باید منتظر تبعات این اتفاق بود.

وی تصریح کرد: دولت به عنوان مجری قانون در اجرای قوانین باید در شرایط بی طرف قرار بگیرد اما ۷۰درصد منافع کارگری در دست دولت است و همین باعث شده تا قانون به درستی اجرا نشود.قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۰تبصره دارد که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه کارگری حل خواهد شد.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون