Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدهادی احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت همدان در بخش معادن رتبه ۱۲ تا ۱۶ کشور را دارد اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹۸ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری است به طوری که از بین ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۳۲ ماده در همدان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از نظر زمین‌شناسان همدان بهشت زمین‌شناسی محسوب می‌شود افزود: همدان دارای تنوع سنگ‌ها و مواد معدنی است به نحوی که انواع سنگ‌های موجود در زمین در همدان یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: چرخه فولادی در استان با یک حلقه گمشده تکمیل می‌شود از همین رو استان پیشرفت قابل توجهی در این راستا داشته ضمن اینکه در حوزه کانی‌های صنعتی چون سیلیس با خلوص بسیار بالا، فلدسپات، آندالوزیت و دولومیت نیز حرف برای گفتن داریم.

وی در ادامه به سنگ‌های تزیینی اشاره کرد و گفت: سنگ مشکی تویسرکان به عنوان یک سنگ بی‌نظیر در دنیا است بنابراین به دنبال ثبت این سنگ هستیم و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه باید با کمک بخش‌های مختلف از جمله رسانه‌ها در زمینه فرهنگسازی و اهمیت معادن گام موثری برداریم چراکه در حوزه معارضان محلی و منابع طبیعی معدنکاران با مشکلات جدی مواجه هستند تصریح کرد: اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش معادن بر هیچکس پوشیده نیست لذا ورود در این حوزه به عنوان صنایع پایین دستی ضروری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در راستای اخذ حقوق دولتی بیان کرد: میزان حقوق دولتی اخذ شده در ۶ ماه اول سال جاری ۳۶ میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ۲ میلیارد تومان و در سال ۹۸، ۸ میلیارد جذب شده که این مقایسه نشان از رشد خوب معادن دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه امروز ۱۸۰ معدن در همدان با اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فعال است یادآور شد: در حال حاضر ۱۱۷ معدن با توجه به مشکلاتی اعم از معارضان محلی، نبود بازار و مسائل منابع طبیعی در تعطیلی به سر می‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم احداث شهرک صنعتی سنگ‍بری در استان اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری در این حوزه از خروج سنگ از استان جلوگیری می‌شود بنابراین همراهی و همکاری دستگاه‌های ذیربط در این رابطه بسیار ضروری است.

احمدی افزود: ۸۰ درصد مواد معدنی در استان فرآوری می‌شود و اندک مواردی در بخش سنگ‌های تزیینی خام‌فروشی می‌شود چراکه در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری جدید و ایجاد تکنولوژی به روز هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ۶۰ مورد از معادن تعطیل، اخطار دریافت کرده‌اند اضافه کرد: اقداماتی در راستای بازگشت معادن تعطیل به چرخه تولید صورت گرفته که امیدواریم در اسرع وقت این ۶۰ معدن با حل مشکلات احتمالی به فضای تولید بازگردند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۹ مورد پروانه اکتشاف معادن، دو فقره گواهی اکتشاف و پنج مورد پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی در پایان در حوزه نیروی انسانی در بخش معادن بیان کرد: متاسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته معادن اطلاعات عملی و کاربردی چندانی ندارند لذا در این راستا نیازمند آموزش و کارآموزی دانشگاهیان هستیم.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: معادن اشتغالزایی معادن مواد معدنی خام فروشی فرآوری مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است

محمدمهدی فداکار صبح پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به سیاست انقباضی در حوزه بانکی عنوان کرد: اقتصاد کشور به بانک عادت کرده و ادامه این روند در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی، چالش جدی به وجود می‌آورد و شرکت‌ها در کار معمول و سرمایه در گردش خود می‌مانند. 

وی در مورد حقوق معادن و بازگشت آن به استان‌ها گفت: حقوق معادن و بازگشت آن قانون دارد و لذا تغییر در محل خرج آن هم باید منبع و مرجع قانونی داشته باشد. 


استاندار کرمان به بانک‌های خصوصی و عدم مشارکت آنها در حوزه سرمایه‌گذاری نیز پرداخت و گفت: بانک‌های خصوصی در کل کشور مورد گلایه هستند و در استان هم هیچ کمکی نکردند؛ به غیر چند مورد سرمایه‌گذاری که داشتند، اما بعضی از آنها مفری برای فرار سرمایه شده‌اند. 


فداکار گفت: با ایجاد انگیزه، مبالغ زیادی از پول مردم در بانک‌های خصوصی گذاشته می‌شود، اما مشخص نیست پول در کجاست و به چالش تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی